România a plătit prima tranșă, de 100 de milioane de euro, pentru avioanele F-16

Ministrul Apărării Naţionale, Mircea Duşa, a anunţat, joi, că România a plătit prima tranșă de 100 milioane de euro din suma totală de 600 de milioane de euro cât este prevăzut în contract către Portugalia pentru avioanele F-16 cumpărate din această țară.

Contractul privind achiziția celor 12 avioane F-16 din Portugalia a trecut prin Parlament în urmă cu o lună și jumătate, a primit avizele necesare și, de asemenea, avizul Guvernului. Valoarea contractului deste de 628 milioane de euro.

O parte din banii cu care România va cumpăra avioane de vânătoare provine din închirierea frecvenţelor radio militare unor companii de telefonie mobilă. Acestea, la rândul lor, vor fi utilizate pentru Internetul mobil de mare viteză 4G.

Ministrul Apărării declara recent că avioanele achiziţionate din Portugalia vor fi aduse în ţară în 2015 și că până atunci va avea loc pregătirea piloţilor, în SUA, şi modernizarea infrastructurii, pentru a fi compatibilă cu acest tip de aparate.

Avioanele Mig 21 Lancer, aflate în prezent în dotarea armatei, sunt depășite moral și nu mai pot asigura în următorii ani capacitățile de apărare aeriană a statului.

Care sunt caracteristicile unui avion multirol:

* eficacitate maximă în condiţiile câmpului de luptă modern;

* flexibilitate în executarea misiunilor, cu posibilitatea schimbării misiunii în timpul zborului;

* capabilitate mare de supravieţuire în mediu ostil, în condiţiile războiului electronic;

* creşterea numărului de ieşiri în unitatea de timp, prin reducerea timpilor necesari refacerii capacităţii de zbor şi de luptă;

* creşterea securităţii zborului;

* cost de operare şi mentenanţă scăzut pe durata vieţii;

* autonomie mare de zbor;

* arhitectură deschisă care să ofere posibilităţi de modernizare ulterioară, calităţi de zbor şi manevriere deosebite, care se exprimă prin:

1. viteze supersonice la orice altitudine;

2. calităţi manevriere foarte bune;

3. exploatarea la sol şi în zbor a avionului fără restricţii;

4. reducerea sarcinilor pilotului;

5. consumul eficient al resursei avionului;

6. viteză mică de aterizare, caracteristici bune de aterizare şi distanţă mică de rulare la aterizare;

7. sistem de realimentare în zbor;

8. resurse nelimitate în timp calendaristic.

Comments

comments

Related posts

Leave a Comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Switch to desktop version