Studiu: 30.43 % dintre produsele tip pate nu au specificate informatii cu privire la valorile energetice

Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – A.N.P.C.P.P.S.Romania – InfoCons a realizat un studiu pe etichetele produselor tip pate ce se regasesc pe piata din Romania.

In cadrul studiului au fost analizate 46 de tipuri de pateu , achizitionate in mod aleatoriu si anonim de catre reprezentatii  Asociatiei Nationale pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons din supermarket-urile de pe teritoriul tarii, in perioada iulie-august 2013.

Producatorii/Distribuitorii care au fost analizati in cadrul studiului sunt urmatorii : S.C. Scandia Food S.R.L., Tulip Food Company ( Distribuitor : S.C. Marathon Distribution Group S.R.L.), S.C. Mega Image S.R.L., SC .Orkla Foods Romania S.A,. Hame Romania S.R.L., S.C. Glina S.A., S.C. Prefera Foods S.A. , S.C. Carrefour Romania S.A., S.C. Productie Ardealul S.R.L., S.C. BILLA ROMANIA S.R.L., S.C. Auchan Romania S.A., S.C. Lidl Discount S.R.L,. S.C. Romania Hypermarche S.A., S.C. real,-Hypermarket Romania S.R.L., S.C. Vascar S.A..

Ca urmare a realizarii acestui studiu a reiesit faptul ca din punct de vedere al numarului de E-uri, din cele 46 de tipuri de pate analizate 6.52 % nu au niciun E, 19.56 % au un continut de 2 E-uri,  13.04 % contin 6 E-uri , 8.69 % contin 9 E-uri. Numericul de E-uri variaza intre 0 si 10.

De asemenea, din punct de vedere al existentei pe etichetele produselor supuse studiului a informatiilor cu privire la valorile energetice (kcal/100 gr) :  30.43 % nu  au specificate aceste informatii, iar la cele care este specificat acestea variaza intre : 125 – 321.

Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor si serviciilor comercializate pe piata romaneasca, derulat de Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania –  A.N.P.C.P.P.S.Romania – InfoCons in cadrul consortiului I.C.R.T. –  International Consumer Research&Testing pentru  produse si servicii la standarde europene, pentru ca alegerea cetateanului consumator sa fie facuta in cunostinta de cauza .

Studiul integral poate fi accesat AICI.

Comments

comments

Related posts

Leave a Comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Switch to desktop version