Violența în școli: Un mare pericol pentru societate ce necesită acțiune imediată!

Violența în școli este o problemă persistentă și un pericol major ce amenință societatea si necesita o acțiune prompta si hotărâtă.

Violența școlară poate fi definită ca orice implică o amenințare reală sau implicită – poate fi verbală, sexuală sau fizică și poate fi comisă cu sau fără arme. Dacă cineva rănește în mod deliberat pe cineva sau acționează într-un mod care lasă pe cineva să se simtă amenințat, aceasta este violență școlară.

Violența în școli poate lua multe forme:

Violența fizică, care include orice tip de agresiune fizică, utilizarea oricărui tip de armă, precum și acte criminale precum furtul sau incendierea.

Violența psihologică, care include abuzul emoțional și verbal. Aceasta poate implica insultarea, amenințarea, ignorarea, izolarea, respingerea, adresarea de nume, umilirea, ridiculizarea, zvonurile, minciuna sau pedepsirea unei alte persoane.

Violența sexuală, care include hărțuirea sexuală, intimidarea sexuală, atingerile nedorite, constrângerea sexuală și violul.

Hărțuirea, care poate lua forme fizice, psihologice sau sexuale și se caracterizează prin agresiune repetată și intenționată față de o altă persoană.

Hărțuirea cibernetică, care include abuzul sexual sau psihologic din partea unor persoane conectate prin intermediul școlii pe rețelele de socializare sau pe alte platforme online. Acest lucru poate implica postarea de informații false, comentarii jignitoare, zvonuri rău intenționate sau fotografii sau videoclipuri jenante online. Hărțuirea cibernetică poate lua, de asemenea, forma excluderii unei persoane din grupurile sau rețelele online.

Aceste manifestări de agresiune fizică, verbală sau emoțională pot avea consecințe grave asupra victimelor și pot crea un mediu de învățare negativ.

Violența în școli poate avea multiple cauze, iar înțelegerea acestora este esențială pentru a putea aborda problema în mod eficient.

Mediu familial disfuncțional, expunerea la violență în comunitate, influențe negative din mediul social pot contribui la comportamente agresive la copii.

Prezența bullying-ului, marginalizarea, discriminarea sau stigmatizarea pot genera conflicte și manifestări de violență în scoli.

Deficitul de educație și suport emoțional poate duce la frustrări și dificultăți în gestionarea conflictelor, crescând riscul de apariție a violenței.

Violența în școli are un impact profund asupra victimelor, agresorilor și comunității școlare în ansamblu.

Victimele pot suferi de traume fizice sau psihologice, anxietate, depresie, scăderea încrederii în sine și performanțe academice slabe.

Preponderența violentei poate crea un mediu școlar tensionat și nesigur, afectând calitatea educației și bunăstarea elevilor.

Copiii expuși la violență în scoală pot dezvolta ei înșiși comportamente agresive și pot perpetua ciclul violenței în alte contexte.

Abordarea problemei violenței în școli necesită eforturi integrate și coordonate din partea școlii, familiei, comunității și autorităților.

Iată câteva soluții cheie:

Educație și conștientizare: Promovarea unei culturi a non-violenței prin programe de educație, consiliere și formare pentru elevi, cadre didactice și părinți.

Politici și reguli clare: Implementarea unor politici și reguli clare împotriva violenței, bullying-ului și hărțuirii în școli, precum și aplicarea consecventă a acestora.

Intervenție timpurie și suport: Identificarea și intervenția timpurie în cazurile de violență, oferirea de suport emoțional și consiliere victimelor și agresorilor.

Implicarea comunității: Colaborarea cu comunitatea, organizații neguvernamentale și instituții pentru a crea programe de prevenire a violenței și promovarea unui mediu sigur și incluziv.

Violența în școli rămâne o provocare semnificativă cu consecințe pe termen lung pentru elevi și comunitatea școlară.

Prin identificarea cauzelor, conștientizarea impactului și implementarea soluțiilor adecvate, putem crea un mediu de învățare sigur, pozitiv și propice dezvoltării armonioase a copiilor.

Este esențial ca toți cei implicați să lucreze împreună pentru a combate această problemă și a asigura dreptul la o educație sigură și sănătoasă pentru toți elevii.

Președinte fondator OADO – ECOSOC -ONU

Lord Sir Florentin Scalețchi

Foto: pixabay.com

    
 
 

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.