50 de ani de la lansarea primei Dacii. De ce era in stare ”clona”romaneasca a lui Renault 8

Anul acesta se implineste jumatate de secol de cand prima Dacie a fost produsa de Automobile Dacia S.A sub licenta celor de la Renault. A reprezentat marca-simbol a anilor comunismului, un model mult asteptat si dorit de soferi.

Prima Dacie. Modelul 1100

Primul model de serie al Automobile Dacia S.A a fost Dacia 1100, realizat la Uzina Colibasi, in judetul Arges. Pentru a scurta timpul de productie si pentru a fi mai eficienti, maestrii se decid ca noua emblema a tarii sa fie realizata sub licenta. Vor lua parte la licitatia deschisa de autoritatile romane, marcile Fiat, Peugeot, Alfa Romeo, Renault si Austin.

In anul 1966, influentat de venirea presedintelui francez Charles de Gaulle in Romania, Nicolae Ceausescu va lua hotararea ca productia de automobile sa aiba licenta Renault. Cu acordul ambelor parti, in uzina romaneasca a fost creat un model Renault sub marca Dacia. Modelul 1100 nefiind altceva decat faimosul Renault 8.

Uzina de Atomobile Mioveni a fost ridicata in doar 1 an si jumatate, iar la 20 august 1968 era ansamblata Dacia 1100 sub licenta Renault 8, o berlina cu motor pe spate. In 4 ani, cat a durat productia acestui model, de pe portile fabricii au iesit 44.000 de masini Dacia.

In prezent un exemplar Dacia 1100 se vinde pe un site de comert online cu suma de 4.000 de euro.

Prima Dacie: De ce era in stare ”clona”romaneasca a lui Renault 8

Dacia 1100, cosmetizatul Renault 8 a fost doar un model intermediar al producatorului roman. Asta pana la aparitia modelului Dacia 1300.

Dar asta nu insemana ca nu a facut furori in acele vremuri. Masina avea un design elegant, beneficia de caroserie autoportanta si dispunea de tapiterie din imitatie de piele, in mai multe culori, foarte bine realizata. La interior era foarte bine echipata: vitezometru, indicator de benzina, semnalizatoare, indicatorii de ulei, presiune si apa, cadrane moderne. Era tot ce isi putea dori, in acei ani, un sofer dintr-un bloc comunist.

De asemenea, Dacia 1100 avea climatizare interioara, avand posibilitatea de a dezgheta parbrizul. Motorul, ce punea in miscare Dacia 1100, era Sierra 1100, ce conferea viteza maxima de 135 de kilometri pe ora. In cazul manevrelor foarte bruste, franele aveau un limitator de presiune, ce evita blocarea rotilor.

Viitorul Daciei 1100

Potrivit auto-bild.ro, Alex Maris, student in cadrul Facultatii de Design de Produs si Mediu din Brasov, i-a redat Daciei 1100 un aspect futurist. Tanarul s-a folosit de imaginile cu automobilul romanesc si a creat proiectul Concept 1100 Roadster. 

Sursa: momenteistorice.ro

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.