7 lucruri pe care trebuie să le știi despre masaj

Masajul reprezintă un set de manevre de tip manual sau tehnic, prin care se ia contact cu tegumentul pentru a stimula pielea și țesuturile adiacente, cu scopul determinării unor reacții vasculare, biochimice, de stimulare senzitivă și de inducere de reacții de tip reflex în vecinătatea zonei de masaj sau la distanță.

Cuvântul provine din franceză massage „fricțiunea frământată, care, la rândul său, provine de la cuvântul arăbesc „مس massa” care înseamnă „a atinge, a simți„.

Scopul inducerii unor astfel de reacții poate fi igienic, profilactic, terapeutic și/sau recuperator.

1. Îmbunătățește aspectul pielii . Dacă vrei o piele sănătoasă și frumoasă, uită de vizitele la salonul de înfrumusețare. Masajul de relaxare îmbunătățește circulația sângelui, elasticitatea pielii și oxigenarea țesuturilor, astfel că vei vedea rezultate încă de la primele ședințe și te vei bucura de o piele cu un aspect mai ferm. De aceea, acest tip de masaj este recomandat și pentru întreținerea corporală.

2. Îmbunătățește postura. Dacă ai o postură greșită, ar trebui să încerci măcar o ședință săptămânală de masaj de relaxare. Terapia prin masaj te va ajuta să scapi de dureri de spate, îți va detensiona mușchii suprasolicitați în timpul zilei și va susține o postură corectă.

3. Combate simptomele depresiei și anxietății. Academia Americană de Psihiatrie a descoperit că pacienții suferinzi de probleme de natură psihică sau emoțională (depresie, anxietate) care au apelat la terapia prin masaj au început să se simtă mai fericiți și mai relaxați, iar nivelul lor de stres a scăzut. Din acest motiv, masajul de relaxare este o metodă eficace atât pentru afecțiunile fizice, cât și psihice. Dacă te confrunți cu perioade de stres sau suferi de depresie, ai putea folosi masajul ca terapie complementară, alături de alte modalități de tratament.

 

 

4. Te ajută să dormi mai bine. Ai probleme cu somnul? Masajul de relaxare s-a dovedit benefic pentru calmarea nou-născuților iar el are aceleași efecte și asupra adulților și anume reducerea stării de oboseală fizică sau mentală. Dacă suferi de insomnie sau alte tulburări de somn, poți apela cu încredere la această terapie.

5. Ameliorează migrenele. S-a demonstrat că o singură ședință de masaj de relaxare are efecte benefice pentru pacienții care suferă de migrene cronice. Fie că faci parte din această categorie sau doar ai dureri de cap ocazionale, o ședință de masaj de relaxare te va ajuta.

6. Stimulează memoria, concentrarea și atenția. Dacă simți că nu te mai poți concentra la fel ca înainte sau uiți detalii importante din cauza stresului, poți apela la o sesiune de masaj pentru că îmbunătățește funcția cerebrală și te va ajuta să dai un randament mai bun.

7. Ajută la recuperare. În cazul persoanelor care fac efort fizic prelungit, cum sunt atleții de performanță, masajul de relaxare ajută la ameliorarea durerilor sau febrei musculare, astfel că susține o recuperare mult mai rapidă.

Citește mai mult: Sandal Spa

Sandal Spa Facebook

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.