87 de clădiri incluse în 2017 în Programul privind reducerea riscului seismic la locuințele multietajate

Guvernul a aprobat astăzi, printr-o Hotărâre, Programul de acțiuni pe anul 2017 privind proiectarea și execuția lucrărilor de intervenție pentru reducerea riscului seismic la construcțiile cu destinația de locuință multietajate, încadrate prin raport de expertiză tehnică în clasa I de risc seismic și care prezintă pericol public.
Programul cuprinde 87 de clădiri, din care 78 de clădiri renominalizate din programul de acțiuni pe anul 2016 și 9 clădiri nominalizate de Consiliul Județean Prahova și Consiliul Județean Iași.
Pentru 34 dintre aceste clădiri vor fi executate lucrări de intervenție, iar pentru celelalte se va realiza proiectare de lucrări de intervenție.

Informații privind clădirile incluse în Programul de acțiuni pe anul 2017 privind proiectarea și execuția lucrărilor de intervenție pentru reducerea riscului seismic la construcțiile cu destinația de locuință multietajate

Programul este elaborat de Ministerul Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene, în baza propunerilor Consiliului General al Municipiului București și ale consiliilor județene, avizate de Comitetul Municipiului București, respectiv de comitetele județene pentru situații de urgență și, ulterior, de Comisia Națională de Inginerie Seismică.
Fondurile necesare pentru finanțarea cheltuielilor pentru proiectarea și execuția lucrărilor de consolidare se asigură din bugetul MDRAPFE, în limita alocațiilor aprobate anual prin Legea bugetului de stat. Suma alocată pentru acest program în anul 2017 este de 25 de milioane de lei.

Noi reglementări pentru recepția construcțiilor

Comisia de recepție a construcțiilor și a instalațiilor aferente nu mai poate recomanda amânarea recepției, ci doar admiterea sau respingerea recepției, potrivit unei hotărâri adoptate astăzi de Guvern.
Actul normativ modifică H.G. nr. 273/1994 privind aprobarea Regulamentului de recepție a lucrărilor de construcții și instalații aferente acestora, în scopul reglementării stricte a procesului de recepție, a creșterii calității în domeniul construcțiilor, precum și pentru sporirea responsabilității investitorilor, a executanților și a celor implicați în procesul de recepție.
Din componența comisiei de recepție la terminarea lucrărilor fac parte, în mod obligatoriu:
    un reprezentant desemnat de către investitor, care este și președintele comisiei;
    un reprezentant desemnat de către autoritatea administrației publice competente care a emis autorizația de construire/desființare;
    1-3 specialiști în domeniul lucrărilor de construcții supuse recepției, în funcție de categoria și clasa de importanță a construcțiilor, desemnați de investitor, alții decât cei implicați în proiectarea/execuția obiectivului de investiții; aceștia își desfășoară activitatea ca angajați ai investitorului, cu contract de muncă sau pe bază de contract de prestări de servicii, ca persoană fizică autorizată, după caz.

Componența comisiei se completează, în mod obligatoriu, cu:
    un reprezentant desemnat de către Inspectoratul de Stat în Construcții pentru obiectivele de investiții, indiferent de sursa de finanțare, încadrate în categoria de importanță A – „excepțională”, B – „deosebită” și C – „normală” și pentru obiectivele de investiții finanțate din fonduri publice;
    un reprezentant desemnat de către inspectoratele pentru situații de urgență județene/București-Ilfov pentru construcțiile menționate în Legea 103/2006 privind apărarea împotriva incendiilor;
    un reprezentant desemnat de către direcțiile județene pentru cultură sau a municipiului București, pentru construcțiile nominalizate în lista monumentelor istorice;
    un reprezentant desemnat de către ordonatorul principal de credite bugetare, care nu are sau nu se subrogă calității de investitor în cazul obiectivelor de investiții încadrate în categoria de importanță A – „excepțională” sau B -„deosebită”, finanțate total sau parțial din fonduri publice și pentru care aprobarea documentațiilor tehnico-economice este de competența Guvernului.

Comisia de recepție poate funcționa numai în prezența a cel puțin 2/3 dintre membrii numiți ai acesteia, iar decizia comisiei se ia cu majoritatea membrilor. Reprezentanții autorităților administrației publice și ai organelor cu atribuții de control în comisia de recepție au drept de veto, iar în cazul în care aceștia propun respingerea recepției, aceasta trebuie motivată în scris.
Decizia comisiei nu reprezintă o simplă recomandare. Numai în conformitate cu decizia comisiei de recepție, investitorul aprobă admiterea sau respingerea recepției, în termen de 3 zile de la luarea deciziei de către comisie, și semnează procesul-verbal la terminarea lucrărilor.
În cazul în care investitorul nu îndeplinește și calitatea de proprietar, predă, la rândul său, proprietarului construcția recepționată.
Este interzisă utilizarea construcției a cărei recepție la terminarea lucrărilor a fost respinsă, până la finalizarea remedierilor, aceasta fiind pusă în stare de conservare prin grija și cheltuiala investitorului.
Recepția finală este organizată de proprietar, acesta stabilind data de începere a recepției finale în maximum 10 zile de la expirarea perioadei de garanție.
Prevederile Regulamentului aprobat astăzi nu se aplică construcțiilor pentru care recepția la terminarea lucrărilor, respectiv recepția finală, se află în desfășurare la data intrării în vigoare a actului normativ. Excepție face cazul în care recepția s-a făcut după vechea reglementare, dar comisia de recepție a recomandat admiterea recepției cu obiecții, obiecțiile neremediate în termenele convenite fiind considerate neconformități şi, în acest caz, recepția finală se realizează potrivit prevederilor acestui Regulament.

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.