Aeroportul din Castellon, în paragină, după doi ani de la inaugurare

Inaugurat în 2011 cu mare fast de către oficialii și politicienii spanioli, Aeroportul din Castellon a împlinit luni, 25 martie doi ani fără să fi primit vreun zbor în tot acest timp.

Demisia recentă a lui Carlos Fabra, președintele Aerocas, firma publică ce se ocupă cu gestionarea aeroportului, nu face decât să amplifice îndoielile privind fiabilitatea unui proiect multimilionar ce s-a transformat într-o paradigmă a proastei gestiuni a banilor publici în Spania.

Investița a costat autoritățile din Valencia nu mai puțin de 150 de milioane de euro. În plus, Generalitat (guvernul din Valencia) va trebui să scoată din buzunar alte 16 milioane de euro pentru lucrările de întreținere. Aeroportul dispune de un terminal de 10.000 de metri pătraţi şi de o pistă de 2.700 de metri.

Volumul costurilor contrastează cu absența profitului

Aeroportul  nu are licența de zbor din cauza deficiențelor de proiectare, şi prin urmare, este în paragină. Singurii bani primiți au fost cei rezultați în urma închirierii, timp de câteva zile, a pistei de aterizare unei echipe de automobilism, pentru a proba o noua mașină. Imaginea mașinii de curse circulând pe pistele aeroportului a înrăutățit și mai mult percepția cetățenilor despre clasa politică spaniolă, devenită simbol al cheltuielilor necontrolate.

Într-un reportaj emis de o televiziune franceză, la întrebarea jurnaliștilor dacă este vorba despre un aeroport fantomă, directorul aerodromului Castellon, Juan García Salas, dă asigurări că „este la fel de gol cum poate fi muzeul Louvre în timpul nopții”.

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.