Amplasarea de bannere publicitare, reglementată de Parlament

Firmele de panotaj nu vor mai avea voie să amplaseze bannere publicitare pe clădirile care se află în stare avansată de deteriorare, în parcuri, pe arbori, în parcurile și rezervațiile naturale, dar nici pe sediile instituţiilor publice, pe asfaltul drumurilor, precum şi în alte locuri unde administraţia locală decide acest lucru.

Parlamentul a adoptat, miercuri, legea inițiată de deputatul PDL Elena Udrea privind amplasarea și autorizarea mijloacelor de publicitate.

Sancţiunile pentru nerespectarea acestor prevederi legale vor fi cuprinse între 500 de lei, minimul pentru persoanele fizice care încalcă legea, până la 50.000 de lei, cuantumul maxim prevăzut pentru sancţionarea firmelor de afişaj sau a deţinătorilor de vehicule de transport în comun.

Pentru un primar care încalcă obligaţiile care-i revin prin acest proiect de lege, amenda poate fi cuprinsă între 10.000 de lei şi 15.000 de lei.

Inițiatorul legii, Elena Udrea a explicat avantajele legii.

„Potrivit legii, centrele istorice, monumentele, clădirile monumente istorice nu mai permit niciun fel de publicitate, bineînţeles nici cea electorală. A durat ceva până la adoptarea acestui act normativ pentru că interesele sunt majore. Au existat presiuni de la nivel înalt pentru blocarea acestuia, dar mă bucur că parlamentarii au înțeles că până la urmă, amplasarea iresponsabilă a panotajului afectează sănătatea publică, buna funcționare a serviciilor și instalațiilor publice, dar și aspectul estetic al orașului”, a spus Elena Udrea.

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.