Serviciu  informatii in sistem RSS
RECOMANDĂRI ”ULTIMA ORĂ”
Ultima Oră

ANAT recomandă mare atenție la ofertele agențiilor de turism

Publicat: joi, 28 iunie 2018
Un concediu reuşit nu este garantat de preţul cel mai mic al sejurului, iar clienţii trebuie să înţeleagă că, apelând la agenţii obscure, se expun unor riscuri, pe care dacă le acceptă „e treaba lor”, afirmă prim vicepreşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), Dumitru Luca, într-un comunicat de presă transmis, joi, AGERPRES.

„Am spus cu fiecare ocazie: nu preţul cel mai mic garantează concediul cel mai reuşit. Clienţii trebuie să înţeleagă că, apelând la agenţii obscure, care de multe ori nu-şi lasă nici măcar datele complete de contact, se expun unor riscuri. Dacă le şi acceptă, e treaba lor. Nu e cazul Terra Turism, care avea totuşi o poziţie şi o vechime pe piaţă. Acolo încă nu ştiu ce s-a întâmplat – poate fraudă, poate bad management, poate au fost traşi în jos de insolvenţa vreunui furnizor de-al lor. Nu mă pot pronunţa în acest caz până când nu voi avea mai multe informaţii. Problema, însă, rămâne aceeaşi: pe ce criterii îmi aleg agentul de turism? Recomandări? Bonitate? Reputaţie pe piaţă? Indiferent care va fi acela, un lucru e clar: cel mai mic preţ, nu doar în turism, întotdeauna ascunde ceva. Dacă vorbim de un last minute real, e altceva. Nu poate fi, însă, sustenabil pe termen lung”, este de părere Luca.

Acesta subliniază, totodată că, la capitolul preferinţe în materie de vacanţe de vară, în top se menţin Antalya şi insulele greceşti pentru pachetele cu avion, respectiv Grecia de nord şi Bulgaria ce includ transportul cu autocarul.

„Ca destinaţii, nu pot spune că sunt schimbări faţă de sezonul anterior. Cele mai vândute destinaţii rămân aceleaşi: Antalya şi insulele greceşti pentru pachetele cu avion, respectiv Grecia de nord şi Bulgaria pentru pachetele cu autocar ori cu transport propriu. Din Grecia, se detaşează net, ca şi în anii precedenţi, Riviera Olimpului şi insula Thassos. Au crescut rezervările de tip early booking şi au scăzut cele de tip last minute – atât datorită faptului că tot mai mulţi clienţi înţeleg avantajele rezervărilor din timp, cât şi aceluia că în multe locaţii, cu greu se mai găsesc camera disponibile. Din păcate, însă, apar tot mai frecvent nemulţumiri nejustificate, pe fondul unei comunicări defectuoase între client şi agentul de turism, dar şi pe seama unor aşteptări exagerate ale clientului, necorelate cu nivelul bugetului alocat şi cu serviciile contractate”, a declarat Dumitru Luca.

Potrivit consultanţilor tour operatorului Corali Holidays, specializat pe transport cu autocarul din România, în Grecia predomină rezervările fără masă sau cel mult cu mic dejun, care lasă o mai mare libertate de mişcare, în Turcia şi Bulgaria însă peste 80% dintre pachetele rezervate sunt de tip „All inclusive”.

Pe de altă parte, românii au început deja să facă rezervări pentru pachetele turistice de toamnă, în special pentru Festivalul vinului din Basarabia şi pentru city-break-urile către Istanbul.

Polițele de asigurare, obligatorii

Pe de altă parte, ANAT reiterează faptul că agenţii economici care comercializează pachete de servicii turistice au obligaţia să încheie poliţe de asigurare cu societăţi de asigurare privind asigurarea rambursării cheltuielilor de repatriere şi/sau a sumelor achitate de turişti, în cazul insolvabilităţii sau a falimentului agenţiei de turism, conform prevederilor Ordinului ministrului turismului nr. 235/2001 cu modificările şi completările ulterioare, disponibil aici.

Astfel, fiecare agenţie de turism este obligată să aibă o poliţă de asigurare valabilă, postată la loc vizibil pe site. În situaţia în care turistului păgubit nu i se poate rambursa de către agenţie întreaga valoare a serviciilor neefectuate ca urmare a insolvabilităţii agenţiei, el are un termen în care se poate adresa asiguratorului. Conform prevederilor pct. 1.11 din anexa la poliţa de asigurare prevazute în Ordinul sus-mentionat, care se referă la condiţiile de asigurare, starea de insolvabilitate reprezintă acea situaţie în care asiguratul nu achită debitul în termen de 15 zile calendaristice de la primirea de către acesta de la turist a documentelor justificative sau dacă întrerupe unilateral acordarea serviciilor.

Deoarece dauna totală este limitată la valoarea nominală a poliţei de asigurare, în situaţia în care valoarea despăgubirii nu ajunge pentru rambursarea totală a pagubei, turistul se va adresa agenţiei sau în cazul în care aceasta şi-a cerut insolvenţa sau falimentul se va adresa direct administratorului judiciar în vederea înscrierii la masa credală, conform prevederilor din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă.

Procedura de despăgure

Care sunt etapele de urmat de către turistul păgubit pentru a obţine despăgubiri din asigurarea agenției pentru rambursarea cheltuielilor de repatriere şi/sau a sumelor achitate de turişti, în cazul insolvabilităţii sau a falimentului agenţiei de turism?
1. Turistul va notifica în scris agenţia să îi ramburseze suma achitată, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, în termen de 15 (cincisprezece) zile de la data încheierii/derulării pachetului de servicii turistice/ sau de la data repatrierii.
2. Turistul va anunţa asiguratorul, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, în legătură cu solicitarea adresată agenției privind rambursarea sumelor achitate şi/sau a cheltuielilor de repatriere, în termen de 5 (cinci) zile calendaristice de la data primirii confirmării de primire prevăzute la pct. 1 de mai sus.
3. În cazul în care, în termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice de la data confirmării de primire a documentelor justificative de către asigurat, turistul nu a primit sumele solicitate de la asigurat, are loc evenimentul asigurat.
4. În termen de 10 (zece) zile calendaristice de la data producerii evenimentului asigurat turistul are obligaţia de a transmite asigurătorului, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, cererea de despăgubire însoţită de documentele justificative.
Documentele justificative constau în principal în:
a) contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice;
b) confirmările de primire precizate la pct. 1 și 2 de mai sus;
c) fotocopiile de pe documentele de plată a avansului (chitanţe, ordine de plată etc.), în cazul cererilor de rambursare a sumelor achitate de turist;
d) fotocopiile de pe documentele de transport şi cazare, în cazul cererilor de rambursare a cheltuielilor de repatriere.
5. Despăgubirea acordată de asigurator reprezintă echivalentul sumei achitate de turist către agenţie, în limita sumei asigurate. Despăgubirea se va plăti de către asigurator în termen de 30 zile de la primirea documentelor justificative trimise de turist.

Sursa: AGERPRESANAT

Comments

comments

Short URL: https://ultima-ora.ro/?p=100048

Publicat de la data iun. 28 2018. Categorii ALEGEREA NOASTRA, Breaking News.

Zona comentariilor

Meteo în țară

13 septembrie 2019, 16:02
 

N
Soare
29°C
11 km/h
Perceput de temperatură: 30°C
Presiunea: 1030 mb
Umiditate: 18%
Vânt: 11 km/h N
Rafale de vânt: 11 km/h
UV-Index: 3
Răsarit: 6:52
Apus: 19:31
Prognoza 14 septembrie 2019
Zi
 

NNE
Predominant însorit
29°C
Vânt: 7 km/h NNE
Rafale de vânt: 11 km/h
max. UV-Index: 5
Noapte
 

ENE
Predominant senin
14°C
Vânt: 11 km/h ENE
Rafale de vânt: 14 km/h
max. UV-Index: 5
More forecast...
 

Loto

Horoscop

  • 228.706 vizite
Statistici T5 Ziarul online ”Ultima Oră” rulează pe o versiune ”Advanced Newspaper” realizată de Gabfire Team
Gay Cams Livejasmin.com Wpadvanced Newspaper Theme