Anunțul Telefonic, primul ziar românesc de mică publicitate, a împlinit 35 de ani de existență neîntreruptă
Anunțul Telefonic, primul ziar exclusiv de mică publicitate din România, a împlinit 35 de ani de existență neîntreruptă, la 7 iunie 2025.
Una dintre cele 79 de firme private înființate în 1990, în zorii democrației, ziarul Anunțul Telefonic și ulterior site-ul www.anuntul.ro au reușit să rămână sub același patronaj și să fie un mijloc de comunicare util între cerere și ofertă pe piața bucureșteană și nu numai.
Conform informațiilor obținute de la Registrul Comerțului, astăzi numai 29 de firme din cele 79 continuă să funcționeze.
În ultimii ani, site-ul www.anuntul.ro și aplicația de mobil oferă posibilitatea postării de anunțuri imobiliare, auto, locuri de muncă și servicii diverse din întreaga țară, grație unei extinderi organice, venite din partea utilizatorilor.
Începuturile ziarului, în freneticul an 1990, primul de după căderea comunismului, ar putea fi considerate romantice. Capitala a fost împânzită cu câteva mii de afișe care anunțau că se primesc anunțuri publicitare la câteva numere de telefon. Acestea erau telefoanele de acasă ale familiei și prietenilor investitorului, telefoane care în scurt timp aveau să sune non-stop.
Anunțurile preluate telefonic erau tipărite într-un ziar care în primii ani se difuza de două ori pe săptămână și avea, în funcție de numărul de anunțuri, între 8 și 20 de pagini. Pe măsură ce cererea a crescut, ziarul a început să apară de trei ori pe săptămână – lunea, miercurea și vinerea – și să aibă între 50 și 90 de pagini pe ediție.
Au urmat ani de dezvoltare și de inovări tehnologice ale echipei Anunțul Telefonic – apariția site-ului www.anuntul.ro (în 1996), plata anunțurilor prin SMS (în 2005) și direct cu cardul pe site (în 2009), precum și atingerea cifrei de 1 milion de cititori lunar, în 2010.
Deși astăzi lumea pare să fi renunțat complet la print în favoarea online-ului, utilizatorii www.anuntul.ro continuă să opteze, atunci când își postează anunțurile pe site sau în aplicație, ca aceste anunțuri să apară și în ziar și astfel îl țin în viață. Este o performanță într-o lume în care majoritatea ziarelor generaliste de știri și-au încetat apariția pe hârtie.
Astăzi piața a devenit tot mai dinamică și concurențială, utilizatorii au la dispoziție mii de aplicații la un click distanță, rețele sociale sau site-uri specializate, majoritatea făcând parte din corporații internaționale, cu bugete importante de publicitate.
În pofida concurenței, și chiar a piedicilor birocratice cu care statul român își ajută mediul de afaceri, Anunțul Telefonic a continuat să rămână singurul ziar de mică publicitate, cu trei apariții săptămânale pe hârtie și prezență online.
În cei 35 de ani de existență, milioane de oameni și-au vândut, cumpărat sau închiriat casele, prin Anunțul Telefonic, și-au găsit loc de muncă, și-au găsit soți/soții sau și-au făcut cunoscute afacerile în paginile ziarului sau pe site.
„Oamenii au făcut ziarul acesta și de o parte și de alta: și cei care au dat anunțuri în el, și cei care le-au preluat, au tipărit și difuzat ziarul. Oamenii au fost de la bun început capitalul nostru”, spune Radu Popescu, fondatorul și proprietarul brandului Anunțul Telefonic.
Am fost alături de români din 1990, în primii pași făcuți în capitalism, și continuăm să le fim alături și astăzi, în 2025, neîntrerupt, atât pe hârtie cât și în online.
Pentru a marca împlinirea celor 35 de ani de existență am tipărit o ediție aniversară a ziarului, în care veți găsi, pe lângă anunțurile zilei, un articol despre istoria brandului, cu diversele etape traversate în aceste decenii, precum și o selecție de reclame din primul deceniu de existență – efervescenții ani ‘90. Sperăm să le aducă cel puțin un zâmbet nostalgic pe buze celor care au trăit acele vremuri și să-i amuze pe cei mai tineri, care nu au prins epoca fără Internet.
Date și fapte – Istoria Anunțul Telefonic, pe scurt
1990 – Lansarea și primele provocări
- 7 iunie 1990: Lansarea oficială a ziarului, prima ediție de anunțuri preluate la telefon, realizată cu ajutorul familiei și prietenilor investitorului Radu Popescu;
- Primele luni au fost marcate de dificultăți în procurarea hârtiei (monopol de stat la acea vreme) și de probleme legate de sediu (afacerea a început într-o cameră de hotel și a trecut prin diverse schimbări de sedii), dar și de modul în care era privită inițiativa privată în acel prim an de democrație;
- Distribuția ziarului se făcea cu mijloace modeste – de exemplu, cu sacoșa sau cu Dacia unuia dintre salariați.
Anii ’90 (Primul deceniu: 1990–2000)
- Dezvoltarea ziarului într-un context post-revoluționar dificil, cu numeroase încercări de piratare și imitare a modelului de afaceri;
- Consolidarea rolului ziarului ca instrument de comunicare pentru capitalul mic și mijlociu, încurajând tranzacțiile și interacțiunea între cetățeni, care nu mai avuseseră până atunci decât paginile de mică publicitate din România liberă și Informația Bucureștiului;
1996 – Intrarea în mediul online
- Lansarea site-ului anuntul.ro, primul de acest fel din România, marcând începutul trecerii către digital a activității tradiționale a ziarului.
2000–2010 (Al doilea deceniu – dezvoltare și inovații tehnologice)
- Ziarul apare în continuare (lunea, miercurea și vinerea) și devine un brand consolidat, cu ediții de 50–90 de pagini.
- Sub același brand Anunțul Telefonic sunt publicate suplimente anuale și sezoniere, cum ar fi: Ghidul serviciilor, Ghidul nunții etc.
- 2004 – Intrarea în organizația internațională a ziarelor de mică publicitate – International Classified Media Association. Aici se primește și prima ofertă de cumpărare, la conferința de la Haga, semn că modelul de afaceri era apreciat pe plan international;
- 2005 – Primii în piață care introduc plata anunțurilor prin SMS.
- 2009 – Primii care au implementat plata cu cardul direct pe site.
- 2010 – La finele deceniului, ziarul și site-ul ating pragul de 1 milion de cititori lunar.
2010–2020 (Al treilea deceniu – concurența internațională și un proces abuziv din partea statului)
- Confruntarea cu concurența internațională agresivă, în timp ce Anunțul Telefonic rămâne unicul ziar de anunțuri din București cu o prezență neîntreruptă de 30 de ani.
- 2015: La aniversarea de 25 de ani de existență neîntreruptă a brandului, ziarul este târât într-un proces costisitor și abuziv, care aduce prejudicii semnificative afacerii și favorizează concurența. După cinci ani de tergiversări și proceduri absurde, procesul se încheie în favoarea Anunțul Telefonic, dar pierderile sunt irecuperabile;
2020 – Alături de site-ul www.anuntul.ro, ziarul continuă să apară, fiind unul dintre foarte puținele titluri rămase și pe hârtie în piața media din România și un pilon important în viața de zi cu zi a bucureștenilor
2021 – apare pe site Detectorul de servicii, secțiunea Ansambluri rezidențiale și o nouă aplicație de android anuntul.ro
2023-2024 – modernizarea site-ului www.anuntul.ro – devine mai rapid, mai ușor de folosit și intuitiv, unul dintre cele mai moderne din piața de anunțuri, cu o filtrare a anunțurilor mult îmbunătățită după diverse criterii, cu o afișare mult mai clară a datelor de contact în pagina individuală a fiecărui anunț și o mulțime de alte informații colaterale: harta imobiliară care arată că ne-am extins în aproape toată țara, statisticile imobiliare pe care numai Anunțul Telefonic putea să le aibă, din anii 90 până azi.
Suntem numărul 1 la locuri de muncă locale – dacă vrei să angajezi un bucătar în București și împrejurimi, îl găsești sigur prin Anunțul Telefonic
Suntem numărul 1 la calitatea interacțiunii cu clienții – oferim suport clienți „uman și de calitate”, după cum ne spun utilizatorii site-ului, rapiditate și empatie.
2025 – 35 de ani de existență, apariție neîntreruptă a primului și unicului ziar de mică publicitate din București, cu același acționariat sută la sută românesc.
Primul ziar de mica publicitate după revoluție a fost Exclusiv Publicitate! Ultima Ora ae trebuie să știe mai bine, pentru că ei l-au cumpărat în 1991!