Aproape 800.000 de euro pentru copii, la Festivalul Brazilor de Crăciun
Ediția de majorat a Festivalului Brazilor de Crăciun a reușit să adune, într-un gest formidabil de solidaritate, suma de 770.000 de euro, fonduri care vor fi utilizate în cele 29 de programe Școală după Școală dezvoltate de Salvați Copiii România. În cadrul Galei, prezentată de Andreea Raicu și Amalia Năstase, au fost licitați brazi unici, special creați de designeri renumiți pentru acest eveniment.
Momentele artistice de excepție au fost susținute de Bogdan Bolohan & Carla Nicole Munteanu (10 ani) și de IRINA RIMES.
La Gala organizată joi seara în incinta Stejarii Contry Club, au participat peste 250 de personalități din mediul de afaceri, media, artă și cultură.
În primele 17 ediții de până acum ale Festivalului Brazilor de Crăciun, Salvați Copiii a strâns fonduri în valoare de 4.547.800 euro, bani care au sprijinit integrarea educațională pentru 34.485 de copii.
Ediția de majorat
De 18 ani consecutiv, Festivalul Brazilor de Crăciun a devenit un eveniment – reper, care așază dreptul la școală al copilului în centrul agendei publice.
În cadrul Galei Festivalului Brazilor de Crăciun, brazii concepuți și donați de către designeri celebri din România au fost licitați cu sume cuprinse între 3.000 de euro și 137.000 de euro, de companiile care și-au asumat sprijinirea activă a programelor Școală după Școală derulate de Salvați Copiii.
”La capătul a 18 ani, în care binele a dospit și crescut, am înțeles în această seară de majorat a Festivalului, că marea noastră reușită este aceea a binelui comun. Am reușit, împreună, să ne punem în slujba aceluiași bine, să construim pentru el, să avem încredere unul în celălalt, pentru a-i putea ajuta pe copiii care au nevoie să creadă că oamenii mari îi vor proteja. Festivalul Brazilor de Crăciun a devenit un atelier al binelui, un exemplu ireversibil că solidaritatea socială este temelia unei construcții care să fie folositoare întregii societăți”, a spus Gabriela Alexandrescu, Președinte Executiv Salvați Copiii România
Cel mai licitat brad al serii a fost creat de Dhaniel Nora – Purple Flowers, cu sprijinul Sephora, achiziționat cu suma de 137.000 euro de către LIDL România și Kaufland România.
„Mă bucur pentru că sunt parte a acestui festival al binelui și mulțumesc din suflet pentru sprijin Lidl România, Kaufland România și Sephora România. Crăciunul este prilejul de a mulțumi celor din jur pentru că ne sunt alături. Eu mulțumesc copiilor pe care Organizația Salvati Copiii îi sprijină, pentru că mă învață cum să ajut, cum să fiu un om împlinit, prin solidaritatea cu cei mici și mai vulnerabili. Mă bucur pentru că sunt parte a acestui festival al binelui. Mă înclin cu respect în fața voastră” a spus Dhaniel Nora.
Celelalte companii importante care au contribuit la fondul educației prin achiziționarea brazilor sunt: Catena, Romanian Business Consult, Banca Comercială Română, Carrefour, Deutsche Leasing România, AV Investments și Club Med.
Câteva date de context:
- În perioada 2010-2017, între 25.000 și 35.000 de copii au abandonat, anual, învățământul primar și gimnazial, conform statisticilor INS. Numai în anul școlar 2016-2017, 26.850 de copii au părăsit școala, înainte de încheierea ciclului gimnazial.
- În ceea ce privește accesul copiilor din România, cu vârsta între 6 și 12 ani, la servicii de tip after-school, indiferent de mediul de proveniență al familiei sau de venituri, 84,1% dintre copii nu au acces, în condițiile în care media UE este de 65,9%. În marile orașe, doar 6% dintre copiii care provin din familii vulnerabile au acces gratuit la servicii educaționale de suport, în vreme ce în orașele mici procentul ajunge la 38,6%. În ceea ce privește situația copiilor din mediul rural, dintre cei care provin din familii afectate de sărăcie relativă, numai 8,9% beneficiază gratuit de programe de sprijin pentru educație.
- Din experiența Organizației Salvați Copiii, integrarea în programul Şcoala după Şcoală are un impact pozitiv clar asupra succesului școlar al copiilor. Cu toate acestea, în anul școlar 2017-2018, din cele 3.930 de școli din România, doar 394 de școli au fost avizate de inspectoratele școlare să desfășoare programul Școală după Școală și 34.087 de copii au frecventat aceste programe (date colectate de Salvați Copiii de la inspectoratele școlare județene și Inspectoratul Școlar al Municipiului București).
- Costurile programelor Școală după Școală, suportate de părinți, variază între 25 lei/elev/lună (în situațiile în care serviciile sunt subvenționate de autorități) și 1.000 lei/elev/lună.
Brazii ediției 2018 au fost creați de:
Doina Levintza | Stephan Pelger & Club Med | Inside Academy & JYSK România | Dhaniel Nora – Purple Flowers & Sephora | Dorin Negrău | Octavian Roman – Creativ Interior, cu sprijinul Stwoodio | WizzDesign & Iulia Totoianu, cu sprijinul Libris.ro | Anca Fetcu Lupu, cu sprijinul Olin & Oscar Downstream | Nicu Bocancea & Florăria Iris | Veronica Schmidt & Fundația Michael Schmidt | Laura Hîncu & Green Spots | Art Safari București | Anton Sandu & STYLAND | Tudor Laban & Obsentum | Adela Pârvu & Stona.ro | Ioana Uretu – Cărți, Dulciuri și Flori & Metropolitan Jewelry | Maria Finta, Ioana Vallimarescu & Luiza Niculusca & Time Critical Line | Mihaela Bachmann | Ana & Maria Mohonea – Architectural Christmas. Acestora li s-a alăturat bradul realizat de Salvați Copiii, creat de Ștefania Mircea și 12 copii.
Gabriela Alexandrescu, Președinte Executiv Salvați Copiii România, a spus că scopul Festivalului Brazilor de Crăciun este să reducă abandonul școlar: „Le mulțumim tuturor companiilor, designerilor, jurnaliștilor, voluntarilor, persoanelor publice care ne sprijină și au încredere că împreună putem reda acestor copii șansa la educație și la un viitor decent. Mulțumiri speciale Andreei Raicu, Amaliei Năstase (gazdele serii) și artiștilor care au susținut momentele artistice: Bogdan Bolohan & Carla Nicole Munteanu și Irina Rimes, toți implicându-se pro-bono.”