ARAD: Șapte ani pentru construcția unui pasaj rutier

Primul pasaj rutier de pe şoseaua de centură a Aradului a fost deschis circulaţiei, la şapte ani de la la începerea lucrărilor.

„Am reuşit, în sfârşit, să finalizăm acest pasaj, un pasaj care s-a construit foarte greu, fiind necesari şapte ani pentru a fi finalizat. Cred că este un moment foarte important, mai ales pentru şoferii care au suferit foarte mult în această zonă de-a lungul anilor. Pasajul prezintă o mare importanţă, deoarece traversează două linii de cale ferată, care însumează zeci, uneori chiar sute de închideri de bariere zilnic. Pentru traficul rutier din această zonă, deschiderea pasajului înseamnă foarte mult, deoarece acesta se va fluidiza şi va creşte viteza de deplasare a autovehiculelor, dar o parte din problemele de trafic de aici se vor muta în zona pasajului peste CF Arad – Bucureşti, din zona Căii Şiriei, pasaj aflat şi el în lucru şi pe care sperăm să îl finalizăm până în iarna anului viitor”, a declarat luni directorul general al Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Timişoara, Cristian Ispravnic.

Potrivit acestuia, valoarea investiţiei s-a ridicat la 30,7 milioane lei, inclusiv TVA.

În ce priveşte pasajul peste CF Arad – Bucureşti, de la Calea Şiriei, directorul general al Regionalei DRDP Timişoara a spus că în prezent se lucrează la partea de proiectare şi de obţinere a avizelor pentru relocările conductelor principale de apă ale Aradului, una de 1000 mm diametru şi o alta de 800 mm diametru, şi, de asemenea, la relocările a două linii de transport a energiei electrice, una de medie tensiune şi o alta de înaltă tensiune.

„Probabil, în primăvara anului viitor vom putea începe să lansăm grinzile la acest pasaj şi sperăm ca, până în luna decembrie a anului viitor, să reuşim să finalizăm şi acel pasaj”, a mai spus Cristian Ispravic.

Lucrările la cele două pasaje de pe şoseaua de centură Nord a Aradului au început în 2011, fiind oprite un an mai târziu de Guvern. La momentul opririi lucrărilor, pasajul denivelat peste liniile CF Brad – CF Curtici + DJ 709 B era finalizat în proporţie de 75%, în vreme ce cel peste CF Arad – Bucureşti era finalizat în proporţie de 65%.

În cele din urmă, CNADNR a decis să finalizeze cele două pasaje în regie proprie.

Pasajul denivelat peste liniile CF Brad – CF Curtici – DJ709D este amplasat pe DN 7/E68 şi are o lungime de 1.365 metri ( din care pasajul propriu-zis – aproape 540 metri).

Sursa: AGERPRES

Foto: Actualitati-Arad

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.