Atentie la ofertele de telefonie si date mobile fara roaming!

„In ultima perioada, am primit la ANCOM petitii din partea utilizatorilor cu privire la lipsa serviciului de roaming din planurile tarifare contractate. Este perioada vacantelor si este important ca cei care isi vor petrece concediul in afara tarii sa verifice inainte daca beneficiaza de serviciul de roaming pentru telefonul mobil sau trebuie sa solicite furnizorilor activarea acestuia. Operatorii mobili pot comercializa si abonamente sau cartele preplatite fara acces la servicii in roaming, cu resurse (minute/SMS-uri/MB/GB) utilizabile doar pe teritoriul Romaniei”, a declarat Sorin Grindeanu, presedintele ANCOM.

Operatorii mobili pot sa ofere planuri tarifare (abonamente ori cartele preplatite) fara acces la servicii in roaming, destinate celor care nu doresc sa utilizeze serviciile de telefonie sau date mobile si atunci cand calatoresc in afara Romaniei, preferand sa beneficieze de mai multe resurse nationale la preturi avantajoase.

Daca doresc sa calatoreasca in afara tarii, inainte de a alege o oferta, fie ca este vorba de o optiune sau de un nou abonament, utilizatorii trebuie sa verifice daca aceasta include serviciul de roaming.

Schimbarea planului tarifar

Utilizatorii de cartele preplatite care beneficiaza de o optiune fara acces la roaming si care doresc acces la acest serviciu pot sa isi schimbe optiunea (sa achizitioneze un plan tarifar cu acces la roaming) sau pot sa dezactiveze optiunea nationala si, daca au activ serviciul de roaming, sa utilizeze creditul disponibil in cont, la tarife standard (in Spatiul Economic European, tarifele nationale). In aceste cazuri, beneficiile neutilizate din oferta nationala se pierd. Unii operatori pun la dispozitia utilizatorilor si oferte cu roaming care pot fi activate simultan cu cea nationala existenta in cont, in acest caz fiind disponibile in roaming beneficiile cumulate din cele doua optiuni.

Conditiile de activare si reactivare a optiunilor sunt stabilite de fiecare furnizor, nefiind supuse reglementarilor europene referitoare la furnizarea serviciilor de roaming.

In cazul abonamentelor fara acces la serviciul de roaming, utilizatorii pot solicita furnizorului renegocierea contractului si modificarea planului tarifar. O alta varianta la care pot apela utilizatorii in cazul in care nu doresc modificarea planului tarifar fara roaming consta in achizitionarea unei cartele preplatite care sa includa serviciul de roaming.

Bine de stiut

ü  Trecerea de la un plan tarifar fara roaming la unul cu roaming presupune, de regula, cresterea pretului, dar si a resurselor incluse, astfel ca poate conduce la inceperea unei noi perioade minime contractuale.

ü  Ofertele fara serviciul de roaming inclus au inceput sa fie comercializate dupa intrarea in vigoare a regulamentului „roam like at home”.

ü  Toate planurile tarifare cu serviciul de roaming activat beneficiaza automat de „roam like at home” in UE/SEE, adica resursele nationale pot fi utilizate si in roaming, in SEE, in limita unei utilizari ocazionale si rezonabile. Minutele/SMS-urile in retea si minutele internationale, incluse in abonamente si optiuni, pot fi utilizate doar in tara.

Ce, cum si unde reclami

Daca operatorul tau nu iti respecta drepturile legate de utilizarea serviciului de roaming, poti face o sesizare catre ANCOM, urmand pasii descrisi aici.

Mai multe informatii despre serviciul de roaming si mecanismul „roam like at home” sunt disponibile pe pagina de internet a ANCOM, aici.

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.