CERT-RO: Noi campanii de tip #scam vizează Orange şi Lidl
Noi campanii de tip #scam vizează clienţii Orange şi Lidl România, cele două companii publicând deja o avertizare, inclusiv pe conturile social media, informează CERT-RO pe pagina de Facebook.
În cazul Orange, campania se răspândeşte via e-mail. Mesajul trimis în cadrul acestei campanii are subiectul „Orange România îţi dăruieşte 1.000 de puncte Thank You” şi promite 1.000 de puncte Thank You şi posibilitatea de a achiziţiona în termen de 24 de ore, din aplicaţia My Orange, un smartphone premium la un preţ special. Clienţilor li se capturează datele de autentificare şi ulterior sunt direcţionaţi către site-ul legitim.
„Nu da curs invitaţiilor de a participa la concursuri şi promoţii unde ţi se cere autentificarea cu datele de logare din aplicaţia My Orange. Aceste invitaţii pot veni inclusiv prin e-mail sau de pe pagini de Facebook cu numele Orange România, dar care nu sunt autentice”, avertizează Orange.
Pentru clienţii Lidl, atacatorii au pregătit un nou site de phishing. Conform CERT-RO, utilizatorii primesc un link, de regulă pe social media, pe care sunt atraşi să îl acceseze cu promisiunea câştigării unui voucher de 100 de euro.
„Verificaţi de fiecare dată autenticitatea promoţiilor sau a concursurilor care vă cer furnizarea de date personale, date de cont sau date bancare! În cazul în care aţi furnizat date de logare în cadrul unor astfel de campanii, vă recomandăm să modificaţi parolele de acces şi eventual să activaţi autentificarea în doi paşi. Dacă aţi oferit date bancare sau de card, vă recomandăm să notificaţi imediat banca referitor la acest lucru şi să verificaţi ultimele tranzacţii din conturi”, avertizează şi experţii CERT0-RO.
Sursa: AGERPRES