Cincinalul marilor producători auto: De la mai multe mașini electrice, la consolidări pe piață

Constructorul auto american Ford ar putea produce automobile electrice în Germania după anul 2023, când este programat să se încheie ciclul de viaţă al modelului Ford Fiesta, a declarat directorul pentru operaţiunile Ford din Germania, Gunnar Herrmann, care a adăugat că ar fi bucuros să primească subvenţii de la stat pentru această tranziţie, informează Reuters.

„Pur ipotetic, 2023 ar fi un moment bun pentru tranziţie”, a afirmat Herrmann, într-un interviu publicat marţi în cotidianul financiar german Handelsblatt.

Gunnar Herrmann a apreciat că ar fi nevoie de aproximativ 15 luni pentru a reutila uzina Ford de la Koln, dar a adăugat că aceste investiţii nu s-ar justifica dacă vânzările de automobile electrice se vor ridica la doar 30.000 – 40.000 de unităţi pe an.

„Ar fi posibil dacă cifrele de vânzări ar creşte semnificativ. Din păcate, în prezent, automobilele electrice nu sunt foarte profitabile”, a spus Gunnar Herrmann.

Aceste declaraţii sunt similare cu cele făcute săptămâna trecută de directorul general de la constructorul auto german BMW, care a spus că firma nu va produce automobile electrice în sistem de masă până în 2020, deoarece actuala tehnologie nu este suficient de profitabilă pentru a permite majorarea volumului producţiei.

Ford, al doilea mare producător auto american, intenţionează să investească cinci miliarde de dolari în autovehicule electrice şi să lanseze cel puţin 13 modele electrice sau hibride la nivel mondial în următorii cinci ani. De asemenea, Ford şi-a propus să producă primul său vehicul complet electric în Europa în anul 2020.

Gunnar Herrmann a sugerat că landul german Renania de Nord-Westphalia, unde se află şi uzina Ford din Koln, ar putea oferi subvenţii în ideea de a sprijini tranziţia la autovehiculele electrice.

„Statul ar putea să contribuie la această tranziţie structurală, la fel ca şi Guvernul federal”, a spus Gunnar Herrmann.

Noul Guvern de coaliţie de la Berlin intenţionează să reducă povara fiscală pentru proprietarii de automobile electrice, să ofere cel puţin 100.000 de noi staţii de încărcare la nivel naţional şi să subvenţioneze serviciile de car-sharing pentru a susţine tranziţia spre un model de transport mai ecologic.

Ford, al doilea mare producător auto din SUA, este prezent şi pe piaţa din România. În anul 2017, Ford România a renunţat la producţia monovolumului B-Max la fabrica din Craiova şi a demarat producţia SUV-ului EcoSport.

Consolidarea pe piața chineză, ținta celor de la Audi

Pe de altă parte, constructorul german de automobile premium Audi vrea să îşi dubleze vânzările de pe piaţa din China în următorii şase ani, a declarat directorul de vânzări de la Audi, Bram Schot, pentru săptămânalul german Automobilwoche, transmite Reuters.

Anul trecut, Audi, divizie a grupului Volkswagen, a vândut 597.000 de automobile în China, care este deja cea mai importantă piaţă a sa.

„În 2023, vrem să vindem 1,2 milioane autovehicule în China”, a declarat Bram Schot pentru săptămânalul german Automobilwoche. Potrivit acestuia, piaţa de automobile premium din China are potenţialul de a creşte până la trei milioane de vehicule pe an. „Cine vrea să profite de acest potenţial, trebuie să fie pregătit” a spus directorul de vânzări de la Audi

Schot a mai spus că Audi va continua să lucreze cu constructorii chinezi SAIC şi FAW, după ce anul trecut a reuşit să soluţioneze disputa cu concesionarii din China care riscau să îi afecteze vânzările pe cea mai mare piaţă auto din lume. Disputa a fost provocată de colaborarea pe termen lung dintre Audi şi SAIC Motor Corp, colaborare care i-a nemulţumit pe dealerii Audi din China, care comercializează şi alte vehicule produse în China de un joint venture dintre Audi şi constructorul chinez FAW Corp.

China solicită companiilor străine să înfiinţeze societăţi mixte cu parteneri locali, pentru a se asigura că producătorii auto chinezi obţin acces la tehnologie şi know-how.

Sursa: AGERPRES

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.