Colega mea de la Mamaia

   Cum să uiți prima iubire, primul sărut… primul festival? Acum să nu vă închipuiți cumva că între noi s-ar fi înfiripat ceva la Mamaia, în 1983, ci doar că aceea a fost ediția la care am debutat amândoi, emoționați nevoie mare, pe scena festivalului celebru cândva. Se pare că am avut mână bună, din moment ce în seara Galei laureaților am anunțat-o pe Marina Florea în postura de câștigătoare a Trofeului de Interpretare, una din piesele cu care debutanta impresionase juriul figurând de altfel pe discul de față, fiind vorba de ”Marea mea iubire, marea”, a mentorului său, George Grigoriu. Acesta i-a marcat prima parte a carierei cu creațiile sale ample, ce-i puneau în valoare ambitusul vocal excepțional, și care de fiecare dată cucereau premii la marile festivaluri.

Dintre acestea, ”Nu vreau să te pierd, iubire!” ne este propusă într-un duet-surpriză cu Paul Surugiu-Fuego (versiune cunoscută publicului din concertele de mare succes ”Gramofonul cu amintiri” și ”Tu ești primăvara mea”), iar ”Cui îi pasă de mine?” este aleasă an de an de numeroşi concurenți la festivalul internațional ”George Grigoriu” de la Brăila. ”Țurai, țurai” datează tot din perioada acelei colaborări, făcînd parte din banda sonoră a filmului muzical ”În fiecare zi mi-e dor de tine”.

 

Voce uluitoare, vibrantă, frumusețe, feminitate – iată ce propunea delicata solistă blondă, cu care aveam apoi să mă reîntîlnesc de sute de ori pe scenă, la Mamaia, în turnee, emisiuni TV.

La faimosul concurs televizat ”Șlagăre în devenire” a colecționat toate premiile cu melodiile ”Un buchet de crizanteme” de Jolt Kerestely  sau ”Pămînt”, de Horia Moculescu.

 

Practic, acest album editat de casa de discuri Eurostar continuă opera de întregire a istoriei muzicii ușoare românești pe care au angajat-o producătorii Venera și Paul Stîngă încă de la înființarea Eurostar, în urmă cu 27 de ani.

Astfel, nu lipsesc trei titluri ale altui compozitor important, Ionel Tudor, între care piesa titulară, cerută de public la toate recitalurile interpretei, asemeni versiunii moderne a unei piese vechi de șase decenii, ”Nu te pot uita” de Nicolae Kirculescu.

Tot un succes ceva mai vechi este cel aparținând lui Marcel Dragomir, ”Tu ești destinul meu”.

 

Exact jumătate din piesele albumului aparține așadar unui cvintet de creatori de marcă – Kirculescu, Grigoriu, Kerestely, Dragomir, Tudor – cealaltă jumătate reprezentând preocupările muzicale actuale ale Marinei Florea.

 

Înfara versiunii românești a unui șlagăr israelian, figurează melodii ale ”lupilor tineri”  Adrian Ordean, Dragoș Docan, Robert Anghelescu (de la Bere Gratis) și mai ales Mihai Alexandru, care i-a încredințat valoroasei soliste numeroase partituri de top, în frunte cu ”Asta-i seara ta”.

 

Avem deci de-a face cu un album extrem de echilibrat sub raport stilistic, melodic, ritmic, cu versuri de calitate (înafara textierilor profesioniști avem și doi poeți-interpreți, Narcisa Suciu și Dinu Olărașu), album prin care Marina Florea ne dovedește că a atins o maturitate interpretativă absolut remarcabilă.

Octavian URSULESCU

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.