Serviciu  informatii in sistem RSS
RECOMANDĂRI ”ULTIMA ORĂ”
Ultima Oră

Costurile cu combustibilii folosiţi de vapoare vor creşte cu 25% în 2020

Publicat: miercuri, 11 aprilie 2018

Factura globală pentru combustibilii folosiţi de vapoare ar putea creşte cu 25% sau 24 miliarde de dolari în 2020, anul în care vor intra în vigoare noile norme care limitează conţinutul de sulf al combustibililor marini, au estimat miercuri analiştii de la firma de consultanţă Wood Mackenzie, informează Reuters.

Normele Organizaţiei Maritime Internaţionale (IMO) prevăd reducerea în mod progresiv a conţinutului maxim de sulf al combustibililor marini, de la nivelul actual de 3,5% până la 0,5% până în ianuarie 2020. Această modificare va forţa o parte din flota maritimă mondială să treacă la un combustibil cu un conţinut mai mic de sulf dar mai scump precum MGO (marine gasoil). Navele care vor fi echipate cu epuratoare de gaze vor putea să folosească în continuare combustibili mai ieftini cu un conţinut ridicat de sulf, însă cea mai mare parte din navele din întreaga lume nu vor putea instala la timp aceste epuratoare până în 2020.

Scenariul de bază al analiştilor de la Wood Mackenzie prognozează o creştere a costurilor cu combustibililii marini cu 24 miliarde dolari în 2020, comparativ cu suma de aproximativ 100 miliarde de dolari, la cât se ridică în prezent factura mondială cu combustibilii folosiţi de nave. Cu toate acestea, dacă nicio navă nu va instala epuratoare de gaze şi toate navele vor respecta noile norme, costurile ar putea să se majoreze cu până la 60 miliarde dolari.

Analistul Wood Mackenzie, Iain Mowat, a apreciat că, deşi armatorii ar putea aştepta o rentabilitate a investiţiei de 20-50% după instalarea de epuratoare de gaze, gradul de penetrare a acestor echipamente va fi limitat de factori precum accesul limitat la finanţare, capacităţile limitate de producţie de epuratoare şi oferta de docuri uscate.

Conform estimărilor Wood Mackenzie, doar 2% din flota maritimă mondială va avea instalată epuratoare de gaze până în 2020. În consecinţă, Wood Mackenzie susţine că firmele de rafinare vor fi nevoite să majoreze producţia de combustibili cu conţinut redus de sulf de care vor avea nevoie navele iar punctele primare pentru realimentarea navelor vor migra spre zonele unde sunt disponibili combustibili cu conţinut redus de sulf.

Sursa: AGERPRES

Comments

comments

Short URL: https://ultima-ora.ro/?p=95967

Publicat de la data apr. 11 2018. Categorii ALEGEREA NOASTRA, ECONOMIC, Mediu.

Zona comentariilor

Text To Speech

Meteo în țară

22 februarie 2019, 5:20
 

VSV
Parţial noros
3°C
4 km/h
Perceput de temperatură: 3°C
Presiunea: 1020 mb
Umiditate: 64%
Vânt: 4 km/h VSV
Rafale de vânt: 4 km/h
UV-Index: 0
Răsarit: 7:05
Apus: 17:54
Prognoza 23 februarie 2019
Zi
 

NE
Înnourat
1°C
Vânt: 22 km/h NE
Rafale de vânt: 25 km/h
max. UV-Index: 3
Noapte
 

N
Parţial înnourat
-6°C
Vânt: 7 km/h N
Rafale de vânt: 18 km/h
max. UV-Index: 3
More forecast...
 

RSS De la ANM:

  • Atentionare meteorologica
    COD : GALBEN Ziua/luna/anul : 21-02-2019 Ora : 15 : 00 Nr. mesajului : 1 Intervalul : conform textelor; Zonele afectate : conform textelor și hărții; Fenomene : conform textelor; Mesaj : INFORMARE METEOROLOGICĂ Interval de valabilitate: 22 februarie, ora 14 - 23 februarie, ora 16Fenomene vizate: ninsori și strat nou de zăpadă, intensificări temporare […]

Loto

Horoscop

  • 184.137 vizite
Statistici T5 Ziarul online ”Ultima Oră” rulează pe o versiune ”Advanced Newspaper” realizată de Gabfire Team