De primăvară
Odată cu primii muguri, nemaivorbind de ghiocei, au început să apară și concertele cu arome delicate de primăvară…
Spre bucuria noastră mai există promotori care nu fac rabat de la calitate, aducând la rampă adevăratele valori, componistice și interpretative, ale muzicii ușoare românești.
Într-o bună și frumoasă tradiție (asemenea concerte sunt cu regularitate găzduite de eleganta sală a instituției, o adevărată bijuterie), doamna Corina Dumitrescu, președinte, a invitat la Universitatea creștină ”Dimitrie Cantemir”, într-o gală de zile mari, câteva nume de rezonanță ale genului.
Numerosul public – profesori, studenți, elevi, părinți – a dovedit o uimitoare cunoaștere a șlagărelor muzicii noastre ușoare, chiar a celor vechi, semn că melomanii păstrează în memoria afectivă refrenele cu care au crescut.
Dar până să apară marile vedete, deschiderea a făcut-o un reprezentant al gazdelor, pianistul de numai 9 ani Cristinel Dumitrescu, care părea a dedica bunecunoscuta ”Fur Elise” de Beethoven, interpretată cu multă sensibilitate, unei colege care-l privea admirativ din rândul întâi!
Se spune că sarcina cea mai delicată și mai importantă în același timp o are artistul care apare primul la microfon, lui revenindu-i misiunea de a ”încălzi” sala.
Ei bine, cu temperamentul ei, tonică și plină de vitalitate, dansând de mama focului mult mai bine decât o făcea la festivalul de la Mamaia în 1983, unde a cucerit Trofeul, Marina Florea a ridicat temperatura sălii cu câteva grade bune!
Ea a alăturat inspirat șlagărului ”Stele perechi” al lui Ionel Tudor (titlul ei emblematic, împrumutat și CD-ului editat de casa de discuri Eurostar) o piesă cu adevărat istorică, scrisă de Nicolae Kirculescu în 1944, ”Nu te pot uita”, înveșmântată firește în tipare moderne.
Marele romantic Cătălin Crișan a adus cunoscuta sa notă de lirism și nostalgie, deschizându-și recitalul cu o compoziție în care s-a acompaniat la pian, după care firește nu putea ocoli, la rândul lui, titlul iconic al repertoriului său, tot o piesă aparținându-i, ”Dacă pleci…”, reluată în cor de toți spectatorii, mici și mari.
Și Cătălin Crișan a editat două albume foarte reușite la casa de discuri Eurostar, a căror lansare o dorește într-un concert aparte.
Soprana Iana Novac, absolventă a Universității Naționale de Muzică din București, nu s-a așezat la pian, deși firește putea s-o facă, înlănțuind refrene diferite ca factură: șlagărul ”Orice femeie e frumoasă” de Eugen Doga, celebra canzonetă ”Mamma” și un surprinzător (pentru cei care nu-i cunosc înzestrările muzicale) colaj folcloric.
Stela Enache, implicată direct în conceperea programului, a oferit un emoționant recital alcătuit din creații ale lui Florin Bogardo (de altul concertul s-a intitulat ”Tu ești primăvara mea”) – ”Diminețile mele”, ”Să nu uităm să iubim trandafirii” și, se putea altfel, ”Ani de liceu”.
Nu numai la noi, vedetele ar dori să nu mai cânte melodii mai vechi, cu care au cunoscut succesul, pe care le visează de-a dreptul, dar publicul nu concepe să nu asculte aceste piese-fetiș, așa cum este și ”Ani de liceu”, ce a însoțit și o face și azi generații și generații de elevi…
Este și cazul duetului Alesis (Alina și Romeo Negoiasă), care nu poate nicidecum renunța în concerte la piesa ”Mi-e dor de Bucureștiul de-altădată”, al cărei videoclip, în care apar multe vedete, s-a difuzat de sute și sute de ori la toate posturile TV.
A fost un spectacol realmente memorabil, o colecție de refrene fără vârstă aduse la rampă de artiști unul și unul, care au ținut la final să-i ureze ani mulți și fericiți acestei mari iubitoare de muzică românească de calitate care este Corina Dumitrescu.
Ehei, dacă am avea mai mulți asemenea promotori! Concertul ”Tu ești primăvara mea” s-a încheiat cu tot publicul în picioare, într-o fraternizare cu acești artiști extraordinari, pe care dorim să-i avem de-a pururi tineri și frumoși alături de noi…
Octavian URSULESCU