Etichetarea produselor promotionale
Orice produs, idiferent de modul prin care ajunge în posesia consumatorului, respectiv, ca urmare a unei decizii de achiziţionare sau primit cadou/mostră împreună cu un produs achiziţionat, trebuie să respecte din punct de vedere al cerinţelor de etichetare legislaţia naţională şi europeană specifică grupului de produse din care face parte.
În plus, Legea nr. 296/2004, privind Codul consumului republicată, prevede la articolul 26 (1) literele a) şi d) alte obligaţii ale operatorilor economici:
a) de a comercializa sau oferi, cu titlu gratuit, numai produse sigure, aflate în cadrul termenului de valabilitate şi care nu prezintă riscuri pentru viaţa, sănătatea şi/sau securitatea consumatorilor;
d) de a nu importa, în vederea distribuţiei cu titlu oneros sau gratuit, produse periculoase, expirate sau care pot afecta viaţa, sănătatea şi/sau securitatea consumatorilor prin utilizarea acestora”.
Sursa: InfoCons