Furtul din Rotterdam: cenuşa analizată provine de la cel puţin trei tablouri arse
Cenușa analizată în dosarul furtului de tablouri din Rotterdam provine din arderea a cel puțin trei tablouri realizate în tehnica uleiului pe pânză, potrivit expertizei realizată de specialiștii Muzeului de Istorie.
„În urma analizării compoziţiei chimice a materialelor menţionate şi a evidenţierii, în interiorul acestora, a pigmenţilor specifici picturilor pe pânză, a reieşit faptul că cenuşa provine din arderea a cel puţin trei opere de artă (tablouri realizate în tehnica uleiului pe pânză)”, se arată într-un comunicat de presă al Muzeului Naţional de Istorie a României (MNIR).
Analiza fizico-chimică a fost făcută în perioada 26 aprilie – 18 iulie, de o echipă formată din trei experţi, care au analizat cenuşa utilizând mai multe metode, şi anume microscopia optică şi electronică, spectrometria cu fluorescenţa de raze X şi difracţia de raze X.
Tablourile din patrimoniul mondial furate din Rotterdam au fost distruse în luna februarie, potrivit analizei probelor.
Rezultatele integrale ale expertizei vor fi prezentate joi în cadrul unei conferințe de presă.
În 15 iulie, procurorii DIICOT i-au trimis în judecată pe Radu Dogaru, Eugen Darie, Alexandru Bitu, Olga Dogaru, Petre Condrat şi, în lipsă, pe Adrian Procop, în dosarul privind furtul celor şapte tablouri de la Muzeul Kunsthal din Rotterdam, valoarea prejudiciului fiind estimată la 18 milioane de euro.