Serviciu  informatii in sistem RSS
RECOMANDĂRI ”ULTIMA ORĂ”
Ultima Oră

Grupul Maersk trimite prima navă port container prin ruta arctică

Publicat: vineri, 24 august 2018

O navă aparţinând grupului Maersk, încărcată cu peşte rusesc şi produse electrice sud-coreene, va deveni săptămâna viitoare prima navă port container care va naviga pe o rută din Oceanul Arctic pe care Rusia speră să o transforme într-o nouă rută majoră de shipping, transmite Reuters.

Nava Venta Maersk a plecat joi din Vladivostok pentru ca la începutul săptămânii viitoare să plece din Busan, Coreea de Sud. Ulterior, în jurul datei de 1 septembrie, vasul va trece prin Strâmtoarea Bering pentru a ajunge la Sankt Petersburg la finele lunii septembrie.

Călătoria pe ruta arctică a navei Venta Maersk care are capacitatea de a transporta 3.600 de containere este ultimul semn al expansiunii acestei rute care devine mai accesibilă navelor pe măsură ce încălzirea climei reduce cantitatea de gheaţă. Grupul Maersk a precizat că Venta Maersk va colecta şi date ştiinţifice subliniind că această călătorie este una de probă.

Decizia Maersk, unul din cele mai mari grupuri de shipping din lume, de a testa această rută este un semnal pozitiv pentru Rusia, care speră că ruta arctică va deveni un mini canal de Suez, reducând durata transportului maritim între Asia şi Europa.

„Faptul că o companie respectată precum Maersk trimite o navă de tip port container prin Arctica este un semnul că există un potenţial acolo”, spune Malte Humpert, analist la centrul de reflexie american Arctic Institute.

Ruta nordică se întinde de la Murmansk, la graniţa Rusiei cu Norvegia, până la Strâmtoarea Bering din apropiere de Alaska. Navele care vor să navigheze pe această rută au nevoie de o autorizaţie din partea autorităţilor ruseşti. Chiar dacă această rută este semnificativ mai scurtă decât cea via Canalul Suez, nu s-a dovedit însă a fi viabilă din punct de vedere comercial pentru operatorii de nave de tip port container.

„În prezent, nu considerăm ruta arctică drept o alternativă la rutele noastre obişnuite. Astăzi acest pasaj este fezabil doar pentru aproximativ trei luni pe an, însă acest lucru ar putea să se schimbe în viitor”, a declarat un purtător de cuvânt de la Maersk.

Calota de gheaţă din jurul Polului Nord atinge cea mai mare suprafaţă la finele iernii, în luna martie, şi se reduce la cel mai scăzut nivel în luna septembrie. Însă în ultimele decenii întinderea gheţii s-a diminuat constant ca urmare a încălzirii globale.

Venta Maersk va fi prima navă de tip port container care va naviga prin ruta arctică însă alte tipuri de nave au folosit deja această rută. În luna iulie, producătorul rus de gaze naturale Novatek a livrat Chinei primul său cargo încărcat cu gaze naturale lichefiate care a utilizat ruta arctică.

Potrivit unor experţi, în condiţiile scăderii progresive a calotei de gheaţă ca urmare a încălzirii globale, la orizontul anului 2040 Oceanul Arctic ar putea deveni complet navigabil în perioada verii, când nu ar mai fi nevoie de spărgătoare de gheaţă.

Sursa: AGERPRES

Foto:  European Geosciences Union

Comments

comments

Short URL: https://ultima-ora.ro/?p=102749

Publicat de la data aug. 24 2018. Categorii ALEGEREA NOASTRA, ECONOMIC, EXTERN, MAPAMOND, UNIUNEA EUROPEANĂ.

Zona comentariilor

Meteo în țară

25 martie 2019, 18:54
 

VSV
Soare
21°C
11 km/h
Perceput de temperatură: 19°C
Presiunea: 1010 mb
Umiditate: 16%
Vânt: 11 km/h VSV
Rafale de vânt: 11 km/h
UV-Index: 0
Răsarit: 6:10
Apus: 18:33
Prognoza 26 martie 2019
Zi
 

NE
Ploaie
14°C
Vânt: 14 km/h NE
Rafale de vânt: 18 km/h
max. UV-Index: 2
Noapte
 

NNE
Noros
4°C
Vânt: 4 km/h NNE
Rafale de vânt: 11 km/h
max. UV-Index: 2
More forecast...
 

Loto

Horoscop

  • 197.130 vizite
Statistici T5 Ziarul online ”Ultima Oră” rulează pe o versiune ”Advanced Newspaper” realizată de Gabfire Team