Inginerii de la NASA şi MIT au gândit un nou model de aripă

Inginerii de la NASA şi MIT au gândit un nou model de aripă

 

 

O echipă de ingineri a construit şi testat un nou tip de aripă, asamblată din sute de piese identice. Aceasta îşi poate schimba forma pentru a controla zborul şi poate însemna şi o creştere a productivităţii şi eficienţei mentenanţei în industrie.

 

Noua abordare în construirea aripii poate permite o mai mare flexibilitate în designul şi fabricarea avioanelor viitoare. Modelul a fost testat într-un tunel de vânt al NASA şi a fost descris pe 1 aprilie într-o lucrare din jurnalul Smart Materials and Structures.

 

Noua abordare face posibilă deformarea întregii aripi prin încorporarea unui amestec de componente flexibile şi rigide în structura sa. Cadrul este acoperit cu un strat subţire de material din polimer similar cu cel din care este realizată structura scheletică.

 

Rezultatul este o aripă mult mai uşoară, deci avionul consumă mai puţin combustibil. Datorită structurii care conţine mii de triunghiuri mici, structura este în cea mai mare parte a sa spaţiu gol, formând un „metamaterial” mecanic ce combină duritatea structurală a unui polimer asemănător cu cauciucul şi greutatea extrem de mică şi densitatea scăzută a unui aerogel.

 

De asemenea, cercetătorii au elaborat un sistem care poate răspunde automat la schimbări în condiţiile aerodinamice prin modificarea formei – un fel de proces pasiv de auto-ajustare a reconfigurării aripii.

 

„Am putut obţine eficienţă prin potrivirea formei la cantităţi de diferite unghiuri ale atacului. Am putut produce exact acelaşi comportament şi în mod activ, dar şi în mod pasiv”, a precizat Nicholas Cramer de la NASA, autorul principal al studiului.

 

„Acum avem o metodă de fabricare”, a precizat Benjamin Jenett, de la MIT, coautorul studiului. A mai spus şi că „părţile sunt ieftine. Avem cutii şi cutii, toate la fel”.

 

Densitatea aripii este de doar 5,6 kilograme pe metru cub. Ca o comparaţie, cauciucul are o densitate de 1.500 de kilograme pe metru cub. „Au aceeaşi duritate, dar a noastră este mult mai puţin densă”, a adăugat Jenett.

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.