Inspectorii Curţii de Conturi susţin că Transalpina ar fi fost construită ilegal
Inspectorii Curţii de Conturi ai României au ajuns la concluzia că drumul “Transalpina” a fost construit în zadar, iar contractul pentru amenajarea lui a fost încheiat ilegal. Potrivit unor dezvăluiri făcute în emisiunea lui Răzvan Dumitrescu de la Antena3, nu au existat suficiente elemente credibile, reale şi fundamentate care să justifice demararea obiectivului de investiţii, iar după ce opţiunea a fost făcută, derularea investiţiei a acumulat în practică, în mod inexplicabil, aproape toate tipurile de vulnerabilităţi, disfuncţionalităţi şi deficienţe constate de audit în activitatea specifică a companiei. Mai mult, demararea lucrărilor realizate de compania afaceristului Nelu Iordache, Romstrade, s-a făcut ilegal. În anul 2008, în ultimele luni de mandat ale ministrului de atunci al Transporturilor, Ludovic Orban, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a scos la licitaţie reabilitarea DN 67 C. Lucrările au început efectiv în 2009, iar investiţia licitată s-a ridicat la 1.3 miliarde de lei. Agenția Națională pentru Protecția Mediului (ANPM) a confirmat că lucrările la șoseaua Transalpina s-au derulat până în prezent în lipsa unui acord de mediu din partea ANPM. Deși a fost solicitat un acord de mediu, solicitarea a fost respinsă, întrucât la acea dată lucrările au fost efectuate în proporție de peste 80 la sută și avizul nu mai poate fi emis, deoarece ar fi încălcate prevederile Directivei Consiliului Uniunii Europene nr. 85/337/CEE. Respingerea cererii privind eliberarea retroactivă a acordului de mediu în octombrie 2011 a fost motivată de Agenția Națională pentru Protecția Mediului prin faptul că avizul ar fi trebuit obținut înainte de începerea lucrărilor de modernizare a șoselei, demarate în anul 2008, din cauză că șoseaua Transalpina traversează cinci arii protejate. Pentru obținerea acestui acord trebuia efectuat anterior studiul de impact asupra mediului.
A.M.PRESS