Lucian Avramescu, AM Press și gazetăria autentică

Generații de jurnaliști l-au citit pe Lucian Avramescu. Dincolo de poetul făcut celebru de o cromatică rară a versului era un jurnalist de vocație și un apropiat al gazetăriei, cu date personale și profesionale unice.

Pe vremea când încă se mai mergea cu paginile la tipografie, pe vremea când jurnalismul în redacțiile din România se făcea „din mers” și se învăța de la maeștri cu stagii la „The Guardian” sau „Chicago Sun Times”, Lucian Avramescu punea bazele unei agenții de presă care i-a marcat pe mulți tineri jurnaliști.

Din câți mai sunt astăzi în activitate, mulți, poate chiar toți, își amintesc de unul dintre reperele care scoteau AM Press din rând: reportajele din țară.

Pe vremea când nu exista copy-paste și când informarea corectă a publicului era treabă serioasă, pe vremea când gazetăria se făcea la locul adevărului și nu în mințile unora sau altora dintre închipuiții de tot felul, reportajele din țară care se găseau pe fluxul AM Press reflectau cu adevărat „pulsul” României din perspectiva informării reale, de la fața locului.

O tristețe autentică plutește acum, când Lucian Avramescu a trecut în neființă, în inimile celor pentru care a fost, pe lângă poetul remarcabil și editorialistul cu condei ales, fondatorul AM Press, o agenție despre care știau toți ziariștii anilor în care se stătea la coadă la ziare și care funcționa după toate regulile presei autentice.

Și pentru asta, ca și pentru multe alte lucruri, jurnalistul care sunt și azi are de ce să-și amintească mereu cu prețuire de Lucian Avramescu.

Roxana ISTUDOR

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.