Marketing pe timp de criză

De ce companiile ar trebui să se orienteze către marketing digital

Cuvântul criză, provine din greaca Krisis=alegere.

În Orient, simbolul cuvântului Criză indică două elemente contrastante, opuse: catastrofă și oportunitate; iar Grecii ne învață că termenul criză derivă dintr-un verb care înseamnă a tăia pentru a ajunge în profunzime.

Altcineva afirmă că, crizele sunt și trebuie văzute ca niște posibilități în business. Pe scurt, criza este văzută ca o oportunitate, un îndemn la acțiune și schimbare în bine (by dogtrot).

Deși de-a lungul timpului mulți au încercat să ne indice părtile pozitive ale crizei, nu am reușit să asimilăm această perspectivă căci marea majoritate a întreprinderilor mici, mijlocii precum și unele companii mari care se promovau prin intermediul campaniilor online, au sistat aproape orice strategie de marketing.

Schimbarea a venit ca un șoc, iar ca metodă de apărare, companiile indiferent de natura lor au luat decizii ferme în privința sistării  campaniilor de marketing sau a oricărei strategii de promovare adoptate precedent; le-au considerat ca fiind investiții neprioritare în această perioadă.

Cu toate că ne aflăm într-un context pentru care nu am fost pregătiți, este totuși o mutare inteligentă cea de a scoate din discuție sau a limita online-ul?

Este oare o idee bună, aceea de a abandona orice formă de promovare online și orice activitate de marketing, având în vedere că în lunile următoare companiile vor deveni mai dependente ca niciodată de strategia lor digitală, de comunicarea cu potențialii clienți direct la ei acasă, prin intermediul campaniilor de reclame sau a optimizării SEO?

Probabil că acesta va fi factorul decisiv dacă vor trece sau nu, prin momentele grele care urmează. Ținând cont de acest aspect, gradul de reziliență al unui business va fi dictat de capacitatea rapidă de adaptare la aceste vremuri.

Trebuie amintit faptul că nevoile consumatorului nu au fost anulate, doar puțin întârziate. Iar deciziile de cumpărare, acum mai mult ca niciodată, sunt luate în online.

Poate că aspectele de mai sus ne vor ajuta să conștientizam că avem nevoie de o nouă paradigmă, de o nouă perspectivă asupra crizei, să o folosim în beneficiul nostru.

COVID-19 este un context în care această ideologie trebuie aplicată pentru a înainta în business.

Iată cateva sugestii, mai exact ce poate face acum o companie:

  • să identifice produsele care pot fi utile pieței în acest moment
  • să comunice conform contextului actual
  • să reanalizeze audiența/publicul țintă
  • să nu înceteze activitatea în rețelele de socializare, ba dimpotrivă să fie alături comunității în care a investit până acum și datorită careia a prosperat
  • să comunice normele de protecție respectiv măsurile care au fost adoptate pentru a asigura clienții că pot efectua achiziții în siguranță
  • să ofere reduceri la anumite categorii de produse
  • să comunice diferit și adaptat la context
  • să regândească bugetele
  • să umanizeze brandul
  • să continue campaniile de branding

Aici se regaseste lista completă; companiile pot lua măsuri și se pot informa pe site-ul agenției de marketing.

Nu în ultimul rând, o bună decizie ar fi cea de a contacta agenții din domeniu pentru a identifica acele oportunități care merită puse la dispoziția publicului și stabilirea acțiunilor rapide. La urma urmei, este nevoie de o comunicare eficientă și un buget rentabil.

Nu putem ști ce ne rezervă viitorul însă cert este că, această criză la fel ca și altele se va termina la un moment dat, consumul se va relua în continuare, iar noi, cu toții vom deveni consumatori fideli ai brandurilor cu o bună reputație și prezenta în mediul online.

 

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.