O nouă escrocherie, mult mai periculoasă decât varianta “accidentul”

O nouă escrocherie, mult mai periculoasă decât varianta accidentul, vine din Anglia. Potrivit dcnews.ro, Daily Mail a scris cum o femeie a fost înșelată până în punctul în care le-a dat hoților cardul și codul PIN și i s-au furat 5.500 de lire. Mișcarea hoților este absolut încredibilă. Ei urmăresc viitoarea victimă din momentul în care aceasta se află în fața ATM-ului. O urmăresc până acasă. Hoții preferă cardurile VISA. Până în acest punct, ei află banca la care are deschis un cont și adresa. După o căutare pe Internet, pot afla ușor numele persoanei și numărul de telefon fix. O femeie a povestit cum a reușit să le dea hoților cardul și PIN-ul. Totul a început cu “Bună ziua Hello Mr Welch, Visa Card Services aici”. La capătul liniei ar fi fost Mark. El i-a spus că au avut loc mai multe fraude la banca unde are deschis un cont. Femeia a spus că nu mai auzise de Visa Card Services înainte, însă s-a gândit că probabil nu a mai auzit pentru că nu-i mai fuseseră furați bani. Ulterior, Mark i-a spus unde a făcut ultima tranzacție. Au anunțat-o că “hoții” i-au clonat cardul la ATM-ul unde fusese ultima oară și au făcut cumpărături de la Apple în valoare de 400 de lire. Ulterior, persoana care a “ajutat-o” a fost Rajesh Khan, de la departamentul de protecție a cardului. El îi știa numele, data nașterii, adresa. I-a spus că a trimis un curier să-i ridice cardul pentru a-i verifica cipul. A sunat-o o dată înainte să ajungă curierul și când a ajuns. Femeia a dat cardul și codul PIN. A mai sunat-o să-i dea detalii despre “hoții” care-i furaseră 400 de lire. Telefoanele de la Rajesh Khan s-au oprit și femeia a sunat la bancă, unde, surpriză, după ce a explicat de trei ori ce i s-a întâmplat și-a dat seama că a fost înșelată. Îi dispăruseră deja 4.000 de lire de pe card, pentru ca, până la urmă, furtul să ajungă la 5.500 de lire. Toți au fost cheltuiți pe haine și mâncare. Într-un final, Welch și-a dat seama că furtul celor 400 de lire a fost o minciună. Nu existase nicio tranzacție către magazinul Apple.
Avem și noi escrocii noștri
Cea mai nouă metodă de însălăciune, “metoda ACCIDENTUL”, a făcut peste 700 de victime la nivel național. Acest fenomen se extinde din ce în ce mai mult în ultimul timp. Scenariul era simplu : victimele primesc noaptea ori la ore matinale telefoane de la autorii de înşelăciuni. Aceştia se folosesc de legăturile de afecţiune ale părţii vătămate şi susţin că sunt avocaţi, doctori, prieteni ai “rudei lor din străinătate”. Povestesc că respectiva rudă a avut un accident auto, a produs un accident auto sau a fost arestată. Escrocii cer victimei să trimită o sumă de bani pentru internarea în spital a rudei din străinătate, ori pentru a plăti spitalizarea celui care a fost rănit de rudă sau pentru a plăti serviciile avocatului. Ţinând cont de ora matinală ori târzie, de legătura afectivă, victimele sunt determinate să facă diverse tranzacţii către persoane din afara ţării. Zeci de mii de euro au fost transferati în acest mod. Poliţiştii au cercetat dacă autorii înşelăciunilor aveau cunoştinţe despre relaţia dintre victimă şi persoana despre care spuneau că are nevoie de ajutor. S-a demonstrat că escrocii nu ştiau nici măcar dacă partea vătămată are rude în străinătate. Ei se foloseau de discuţia telefonică şi, ajutaţi de naivitatea victimei, aflau ce persoane apropiate avea aceasta în afara ţării.

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.