Serviciu  informatii in sistem RSS
RECOMANDĂRI ”ULTIMA ORĂ”
Ultima Oră

Peste 200.000 de euro recuperați, în 2018, de ANPC, prin intermediul Centrului European al Consumatorilor

Publicat: marți, 05 februarie 2019

În anul 2018, Centrul European al Consumatorilor din România – ECC Romania – proiect cofinanțat de Comisia Europeană și Guvernul României, care funcționează ca directie a Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), începând cu 1.01.2018 – a primit 2.707 solicitări,după cum urmează:

  • 2.430 solicitări primite direct de la consumatori români si redirecționate de Comisariatele Județene și Regionale pentru Protecția Consumatorilor
  •  277 solicitări primite de la consumatori rezidenți în alte state membre ale Uniunii Europene, la care se adaugă Norvegia și Islanda, prin intermediul altor Centre din Rețea.

ECC Romania, ca parte a Rețelei Centrelor Europene ale Consumatorilor, care include 30 de centre din toate cele 28 de state membre ale UE, Islanda și Norvegia, are competență numai în soluționarea pe cale amiabilă a litigiilor transfrontaliere de consum, respectiv acele litigii ivite ca urmare a achiziționării de către un consumator rezident în România a unor produse/servicii defectuoase de la un comerciant cu sediul într-un stat membru al UE, altul decât România, precum și acele litigii ivite ca urmare a achiziționării de către un consumator rezident într-un alt stat membru al UE a unor produse/servicii defectuoase de la un comerciant cu sediul în România.

În anul 2018, sesizările îndreptate împotriva operatorilor de transport aerian (1.027 solicitări) și cele vizând comerțul online (987 solicitări) au fost în top. Reclamațiile vizând drepturile pasagerilor în transportul aerian au fost legate, în principal, de întârzieri și anulări ale zborurilor și refuzul companiilor aeriene de a acorda călătorilor compensațiile stabilite prin legislația europeană, dar și probleme cu bagajele, cazuri în care cel mai important aspect reclamat a fost modul de calcul al compensațiilor pentru pierderea, întârzierea sau deteriorarea bagajelor. În privința comerțului online, cei mai mulți consumatori s-au plâns de faptul că produsele nu au fost livrate, au fost livrate cu întârziere ori parțial, s-au livrat produse cu defecte sau care nu au fost comandate.
Alte probleme reclamate de consumatori au vizat domeniul garanțiilor produselor (141 solicitări), servicii turistice (148 solicitări) si închirierea autovehiculelor (103 solicitari).

Cele mai multe reclamații primite de la consumatorii rezidenți în România au vizat comercianți din Ungaria, Marea Britanie, Germania, Franța, Spania, Irlanda și Italia. De cealaltă parte, cele mai multe reclamații ale unor consumatori din alte state membre împotriva comercianților din România au provenit din Bulgaria, Italia, Franța, Ungaria, Irlanda și Belgia.

În anul 2018, aproximativ 75% din cazurile soluționate pe cale amiabilă au primit o rezolvare favorabilă consumatorilor, iar prejudiciul total recuperat pentru cazurile închise cu soluție obținută pe cale amiabilă, favorabilă consumatorilor a fost de 206.403 euro.

Comments

comments

Short URL: https://ultima-ora.ro/?p=107988

Publicat de la data feb. 5 2019. Categorii ACTUALITATE, ALEGEREA NOASTRA.

Zona comentariilor

Meteo în țară

25 aprilie 2019, 15:58
 

ENE
Soare
21°C
4 km/h
Perceput de temperatură: 24°C
Presiunea: 1020 mb
Umiditate: 49%
Vânt: 4 km/h ENE
Rafale de vânt: 4 km/h
UV-Index: 4
Răsarit: 6:16
Apus: 20:12
Prognoza 26 aprilie 2019
Zi
 

E
Înnourat
24°C
Vânt: 7 km/h E
Rafale de vânt: 11 km/h
max. UV-Index: 7
Noapte
 

E
Predominant senin
9°C
Vânt: 4 km/h E
Rafale de vânt: 11 km/h
max. UV-Index: 7
More forecast...
 

Loto

Horoscop

  • 205.648 vizite
Statistici T5 Ziarul online ”Ultima Oră” rulează pe o versiune ”Advanced Newspaper” realizată de Gabfire Team