Platforma Internațională de Teatru București #4
Ediția a 4-a a Platformei Internaționale de Teatru București s-a încheiat duminică seară, 15 octombrie 2017,la POINT Art Hub cu premiera spectacolului ”Bun de export”, scris de Alex Tocilescu și regizat de Catinca Drăgănescu și cu discuția de după spectacol, din care a reieșit că generațiile de azi au reactivat pe deplin dilema „a pleca sau a nu pleca din țară”, chiar dacă într-un alt context socio-economic decât în regimul comunist.
”Europa?” a fost firul roșu al Platformei Internaționale de Teatru București #4 care a avut loc între 12 și 15 octombrie 2017. Timp de patru zile foarte pline am văzut spectacole, am discutat cu artiștii care le-au făcut, am ascultat poveștile adevărate ale unor oameni obișnuiți din România, am avut întâlniri profesionale și informale, ne-am întrebat și am încercat să găsim împreună răspunsuri despre ce mai înseamnă azi, la zece ani după ce România a aderat la UE, să fii european, despre cât de mult și în ce fel aparținem unei culturi europene, despre locul nostru, al fiecăruia, într-o lume care se schimbă tot mai repede.
“Am încheiat evenimentul cu speranța că semnul de întrebare din tema aleasă în acest an s-a șters măcar puțin pentru cei care au participat. Iar faptul că ei au fost în bună măsură foarte tineri mă bucură enorm și îmi confirmă faptul că și generațiile de azi sunt interesate de teatru, cu condiția ca și teatrul să țină cont de ce îi interesează pe ei. De aceea am început deja să ne gândim la cea de a 5-a ediție a Platformei care va avea loc într-un an foarte special pentru România, iar pariul nostru va fi cum să le vorbim celor mai tineri români, prin teatru și fără festivisme, despre ce înseamnă centenarul pentru o țară”, a declarat la încheierea Platformei Cristina Modreanu, curatoarea acesteia.
Platforma Internațională de Teatru București #4 este un proiect co-finanțat de AFCN, Institutul Francez și UNITER, realizat cu sprijinul ARCUB – Centrul de proiecte culturale al municipiului București, al Teatrului Maghiar ”Csiki Gergely” din Timișoara, și al Teatrului Național Radiofonic.