Serviciu  informatii in sistem RSS
RECOMANDĂRI ”ULTIMA ORĂ”
Ultima Oră

Poziția oficială CFR privind proiectul ”Modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Aeroport Internațional Henri Coandă București”

Publicat: miercuri, 28 martie 2018

După cum se cunoaște există un studiu de fezabilitate, elaborat în anul 2008 pentru legătura feroviară între București Nord și Aeroportul Internațional Henri Coandă București (AIHCB).  Conform prevederilor legale, CFR SA a procedat la actualizarea studiului de fezabilitate, elaborat în anul 2008, și a publicat în SEAP în data de 01.03.2018 documentația de achiziție pentru revizuirea studiului de fezabilitate.

După finalizarea procedurii de achiziție publică și semnarea contractului de prestări servicii, Consultantul va finaliza până în decembrie 2018 analiza tehnico-economică pentru cele 4 variante posibile de conectare:

–          linie simplă neelectrificată, cu racordare din linia magistrală 700, cap Y Mogoșoaia care subtraversează DN 1 cu asigurarea gabaritului de electrificare, cu o stație c.f. situată în imediata vecinătate a aerogării AIHCB și Terminalul T1 al AIHCB,

–          linie simplă neelectrificată, cu racordare din linia magistrală 700, în zona PO Odăi, care subtraversează DN 1, cu asigurarea gabaritului de electrificare, cu o stație c.f. situată în imediata vecinătate a aerogării AIHCB și Terminalul T1 al AIHCB,

–          linie simplă neelectrificată, cu gabarit de electrificare, cu racordare din stația Balotești la Terminalul Plecări AIHCB.

–          varianta de traseu în sistem MONORAIL cu puncte de îmbarcare/ debarcare din PO Odăi și din imediata vecinătate a terminalelor de sosiri – plecări ale AIHCB.

Așa cum a declarat și directorul general al CFR SA, la conferința Transporturi și Infrastructură,  la nivelul direcției de specialitate din cadrul CFR SA se studiază ”in-house” și varianta de modernizare a PO Otopeni și a infrastructurii rutiere între PO Otopeni și AIHCB.

La sfârșitul anului 2018, CFR SA va putea prezenta factorilor de decizie și opiniei publice estimările financiare și soluțiile tehnice detaliate pentru cele 5 variante de realizare a conexiunii cu AIHCB. În funcție de costurile fiecărei variante și a soluțiilor tehnice se va decide asupra variantei alese precum și a soluției de finanțare (Fonduri UE – POIM 2014-2020, Buget de Stat, alte surse) și se va proceda la implementarea proiectului, cu parcurgerea tuturor etapele legale obligatorii pentru realizarea investițiilor.

Menţionăm faptul că, Ministerul Transporturilor și CFR SA tratează cu prioritate realizarea unei legături feroviare cu AIHCB și ca urmare va prezenta factorilor de decizie 5 variante la realizare a conexiunii, conform prevederilor legale.

MINISTERUL TRANSPORTURILOR

COMPANIA NAŢIONALĂ DE CĂI FERATE „CFR” – S.A. BUCUREŞTI, ROMÂNIA

DIRECŢIA COMUNICARE ŞI RELAŢII EXTERNE

Serviciul Comunicare Mass-Media

Comments

comments

Short URL: https://ultima-ora.ro/?p=95223

Publicat de la data mart. 28 2018. Categorii ACTUALITATE, ALEGEREA NOASTRA.

Zona comentariilor

Meteo în țară

15 noiembrie 2019, 5:35
 

NE
Noros
10°C
14 km/h
Perceput de temperatură: 4°C
Presiunea: 1010 mb
Umiditate: 100%
Vânt: 14 km/h NE
Rafale de vânt: 14 km/h
UV-Index: 0
Răsarit: 7:11
Apus: 16:49
Prognoza 16 noiembrie 2019
Zi
 

NE
Parţial însorit
16°C
Vânt: 4 km/h NE
Rafale de vânt: 7 km/h
max. UV-Index: 2
Noapte
 

E
Parţial înnourat
9°C
Vânt: 4 km/h E
Rafale de vânt: 11 km/h
max. UV-Index: 2
More forecast...
 

Loto

Horoscop

  • 240.932 vizite
Statistici T5 Ziarul online ”Ultima Oră” rulează pe o versiune ”Advanced Newspaper” realizată de Gabfire Team