Praline de Ciocolata – Studiu Comparativ
In perioada 10 – 17 Martie 2016 – InfoCons – Asociatie Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania a realizat un studiu cu privire la informatiile ce se regasesc pe etichetele produselor tip praline de ciocolata/bomboane de ciocolata, existente pe piata romaneasca.
In cadrul studiului au fost analizate 64 de produse tip praline de ciocolata/bomboane de ciocolata care au ca distribuitor/producator urmatoarele companii: Mondelez Romania S.A., Kandia Dulce S.A., Inter Conecter S.R.L., Mico Total Distribution S.R.L. – H& W, Nardo Trading Co S.R.L., Seca Distribution, Maresi FoodBroker S.R.L., Heidi Chocolat S.A., De Silva Exclusiv S.R.L., Ferrero Romania S.R.L..
Gramajul produselor ce au facut obiectul studiului variaza intre: 45 grame pana la 254 grame.
81.25 % din produse au mentionat pe eticheta valoarea energetica iar aceasta variaza de la 430 kcal/100 grame pana la 618 kcal/100 grame.
71.87 % din produse au mentionat pe eticheta continutul de sare care variaza intre 0.01 grame/100 grame produs pana la 0.38 grame /100 grame de produs.
81.25 % din produse au mentionat pe eticheta continutul de grasime iar acesta variaza intre 19.5 grame/100 grame produs si 48.3 grame/100 grame de produs.
Numarul de E-uri continute in produsele ce au facut obiectul studiului variaza intre 1 si 8 E-uri.
Ca urmare a realizarii acestui studiu a reiesit faptul ca, in ceea ce priveste numarul de E-uri, din cele 64 de tipuri de produse analizate:
- 29.68 % din produsele analizate au in continut 1 E;
- 29.68 % din produse analizate au in continut 2 E-uri;
- 17.18 % din produse analizate au in continut 3 E-uri;
- 9.37 % din produsele analizate au in continut 4 E-uri;
- 4.68 % din produsele analizate au in continut 5 E-uri;
- 6.25 % din produsele analizate au in continut 6 E-uri;
- 1.56 % din produsele analizate au in continut 7 E-uri;
- 1.56 % din produsele analizate au in continut 8 E-uri.
Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor si serviciilor comercializate pe piata romaneasca, derulat de InfoCons în cadrul consorțiului I.C.R.T. – International Consumer Research & Testing pentru produse si servicii la standarde europene, pentru ca alegerea cetateanului consumator sa fie facuta in cunostinta de cauza. Pentru a vizualiza rezultatele complete ale studiului, accesati tabelul aici.