Presa străină ne încurajează să folosim brandul Dracula
Mai multe publicații din străinătate, dar și site-uri cunoscute de turism, și-au declarat recent uimirea că nu folosim brandul Dracula pentru promovarea turismului românesc și au încurajat această direcție ca fiind cea mai potrivită acțiune de marketing.
Publicațiile și site-urile respective, care acoperă o gamă vastă de titluri, de la International Business Times, la News Discovery, Asian News International, Business Standard, Doubtful News, India Vision, Times of India, Greek Herald, Euro Sun, Colorado Star, Hong Kong Herald, New Orleans Sun, Yahoo News India, Kenya Star, Malaisya Sun, Taiwan Sun, Global Travel Industry News, ca să amintim doar câteva, desfășoară o apologie argumentată a folosirii brandului Dracula și sesizează timpul pierdut în această direcție, arată un comunicat al Federaţiei Patronatelor din Turism şi Servicii (FPTS).
Exemplele de succes folosite de mass-media internațională pentru a arăta în ce fel poate profita turismul românesc de pe urma lui Dracula includ ofertele pentru turiști axate pe Lochness în Scoția, pe legenda vrăjitoarelor din Salem (Massachusetts), dar și pelerinajele pe urma OZN-urilor din Roswell, New Mexico. Unele dintre publicații observă că turiștii îl iubesc pe Dracula, dar ce păcat că localnicii îl urăsc, ceea ce împiedică folosirea legendei pentru a atrage turiști.
Această atenție acordată brandului Dracula, dar și observațiile pertinente din media internațională referitoare la potențialul legendei, vin să confirme că mitologia din jurul lui Vlad Țepeș fascinează în cel mai înalt grad și ar fi extrem de utilă în atragerea turiștilor străini.