Primarul Gabriela Firea, despre proiectele municipalitatii

Primarul general, Gabriela Firea, a contrazis, luni, o serie de informații vehiculate în spațiul public privind cele 22 de companii deținute de către Municipalitate, subliniind că lucrările vor fi plătite abia după ce comisia de specialitate va face recepția.

„Am constatat că în mass-media au fost preluate, pur și simplu, fără nicio minimă verificare, comunicatele de presă ale unor consilieri generali din opoziție, din CGMB, și mă refer aici la unii dintre consilierii generali ai PNL și o parte dintre consilierii USR. (…) Declarațiile politice venite de la consilierii generali au fost preluate de către jurnaliști din secțiile politic, care nu au analizat din punct de vedere administrativ lucrurile afirmate în acele luări de poziție, care toate — și vă spun în cunoștință — sunt minciuni, invenții, concluzii trase fără niciun fel de răspundere și fără profesionalism”, a declarat Firea pentru ‘Adevărul’.

Ea a precizat că sumele vehiculate în spațiul public nu au fost exacte, în special cele privind salariile. Firea a menționat că în timpul campaniei electorale a anunțat că își dorește schimbarea modului de administrare a Capitalei, preluând modelul vienez, în condițiile în care modelul administrativ pe care l-a întâlnit la preluarea mandatului era unul „învechit, depășit, uzat moral și profesional”.

„Până acum, Consiliul General aproba un buget — draft-ul se realiza la finalul anului, bugetul se realiza la începutul fiecărui an, după aprobarea bugetului general al țării și votul din Parlament — sumele respective plecau din Primărie către entitățile respective, regii sau administrații, și erau folosite cum doreau conducerile acelor entități administrative. Nimeni, dar nimeni, niciodată, nu mai verifica nimic. Nici cu cine se realizează contracte de asociere, nici dacă execuția este conform contractului”, a susținut primarul.

Ea a susținut că în jurul Primăriei Generale „s-a dezvoltat un sistem ocult din punct de vedere al corectitudinii business-ului administrativ”, iar în acest context a atras atenția asupra faptului că fratele directorului UTI era director la Administrația Străzilor.

„Doar o mână de firme — căpușă, le pot spune deja — aveau contracte de 20 de ani. Alți oameni de afaceri nu mai pătrundeau niciodată. Era un sistem închis, un sistem ocult. Din punctul meu de vedere, în jurul Primăriei Generale a Capitalei s-a dezvoltat un sistem ocult din punct de vedere al corectitudinii business-ului administrativ, în sensul că doar câteva firme au avut acces la aceste fonduri, la toate regiile și administrațiile. Aceleași. Este una care e în toate activitățile companiei. Vi se pare normal? O firmă — UTI — care apare și pe șantiere, și la Administrația Străzilor, și la semafoare, și la Arena Națională. Peste tot, direct sau prin diferite asocieri”, a declarat Firea.

Ea a mai precizat că în cazul a 15 dintre cele 22 de companii municipale serviciile vor putea fi delegate direct de către Consiliul General.

„Pot să realizeze singure — sau în parteneriate cu firme românești sau străine — anumite servicii publice. În momentul în care se deleagă un serviciu, înseamnă că tu îți asumi faptul că poți, ai capacitatea să realizezi acel serviciu. Restul de companii vin ca oricare alta la licitațiile organizate de PMB. Noi sperăm foarte mult ca în această toamnă (…) în Parlament să apară legea parteneriatului public-privat, care va constitui de asemenea baza dezvoltării Capitalei”, a explicat ea.

Firea a adăugat că a avut mai multe întâlniri cu reprezentanții mediului de afaceri și ai ambasadelor, pentru a le explica faptul că PMB nu dorește un sistem administrativ cu circuit închis.

Firea, despre licitația pentru autobuze: Au fost cinci-șase reclamații

Primarul general a mai anunțat  că licitația pentru achiziționarea celor 400 de autobuze a fost suspendată, după ce la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) au fost depuse cinci-șase reclamații.

„Într-un an de zile a fost realizat caietul de sarcini de către RATB și verificat de către Direcția Transporturi. A fost aprobat caietul de sarcini de către ANAP, suntem acum suspendați de către CNSC, pentru că au fost cinci-șase reclamații. Problema este următoarea: legislația actuală — și am discutat de mai multe ori la Parlamentul României, în vederea modificării, inclusiv la Asociația Municipiilor din România — permite oricărui SRL să conteste o licitație, fără să aibă nici măcar cea mai mică taxă principială de plătit, o cauțiune, care poate să reprezinte o sumă inițială plus un procent din valoarea contractului. Așa se întâmplă în toată Europa”, a declarat edilul general pentru ‘Adevărul’.

Gabriela Firea a precizat că a discutat cu parlamentarii social-democrați, iar în perioada următoare vor fi aduse modificări legislative în acest sens.

„Am moștenit o licitație pentru Parcarea de la Edgar Quinet. După șapte ani de zile, am primit în scris de la CNSC că trebuie să anulăm aceea licitație. Acesta este rezultatul administrării unui oraș cu regii și administrații, care au organizat licitații, care au fost contestate în instanță, care au mers în toate fazele procedurale, judiciare, și după șapte ani primești un răspuns că trebuie să o iei de la zero. La Sala Polivalentă, la fel, după cinci ani — licitații, contestații, procese, tribunale — după cinci ani, trebuie să o luăm de la capăt, pentru că documentațiile inițiale au fost realizate foarte prost. (…) Lumea pe bună dreptate întreabă: ‘A trecut un an, nu ați adus autobuzele’. Banii sunt în cont, noi ne-am făcut sarcina, toată partea de responsabilitate, am realizat un caiet bun, de vreme ce a fost validat de către ANAP și suntem legați pur și simplu de mâini și de picioare din cauza acestor contestații”, a spus ea.

Firea a anunțat că va fi organizată licitaţia pentru 400 de autobuze euro 6, 100 de tramvaie, 100 de troleibuze şi 100 de autobuze electrice. Firea a dat asigurări că „în cel mai scurt timp” vor fi autobuze noi în Bucureşti.

Gabriela Firea a mai precizat că legea parteneriatului public-privat este de asemenea foarte așteptată, în condițiile în care au existat companii care și-au exprimat intenția de a coopera cu PMB.

Taxă pentru ”RABLE”

Pe de altă parte, Gabriela Firea  îi va întreba pe bucureşteni dacă doresc introducerea unei taxe de mediu, pentru că altfel nu se va mai putea circula în Bucureşti.

„O să-i întrebăm pe bucureşteni dacă doresc să se introducă o taxă de mediu. Dacă ei sunt de acord, o vom introduce această taxă, pentru că vom ajunge ca în Bucureşti să nu mai putem circula. Fără taxă de mediu, au venit toate rablele din Europa în România şi în special în Capitală. Nu avem cum să continuăm aşa”, a mai afirmat Gabriela Firea.

Firea a spus că, după eliminarea taxei de mediu, au venit toate rablele din Europa în România şi în special în Capitală.

Întrebată, la Adevărul live, despre marea problemă a traficului din Capitală, Gabriela Firea a răspuns: „Nu trebuie să inventăm apa caldă, ci trebuie să preluăm modele de succes din Europa. Parcul auto al RATB trebuie să se înnoiască. Cetăţenii se sufocă în unele autobuze fără aer condiţionat. Acele maşini trebuie să dispară.”

Campania „Propune pentru Bucuresti” a ajuns la final!

În altă ordine de idei, vineri, 6 octombrie 2017, s-a incheiat perioada de depunere a proiectelor inititate de cetateni in cadrul Campaniei “Propune pentru Bucuresti!”. In total, 151 de bucuresteni au postat, pe site-ul http://propunepentrubucuresti. pmb.ro, ideile lor despre cum ar putea fi schimbata in bine viata locuitorilor din Capitala, se arata intr-un comunicat de presa al municipalitatii.

Proiectele vizeaza urmatoarele domenii: sanatate (10 proiecte); infrastructura culturala (9); amenajare/reabilitare spatii publice (30); spatii verzi, locuri de joaca pentru copii (19); smart city/oraş digital (13); infrastructura – zone pietonale, scuaruri, trotuare, aliniamente stradale (18); mobilitate, accesibilitate, siguranta circulatiei (38); infrastructura sociala (14).

Comisia de evaluare, formata din reprezentanti ai Municipalitatii, va analiza, in perioada 9 octombrie – 3 noiembrie 2017, toate cele 151 de proiectele depuse de cetateni.

Proiectele eligibile vor fi supuse votului comunitatii, online, la sectiunea dedicata campaniei incepand cu data de 6 noiembrie. In perioada 6 – 17 noiembrie 2017 va avea loc etapa de vot, iar in data de 24 noiembrie vor fi afişate rezultatele finale. In conformitate cu ierarhia votului, 20 de proiecte vor fi incluse in bugetul Municipalitatii pe anul 2018, ce va fi supus adoptarii C.G.M.B. Bugetul maxim alocat pentru un proiect este de maxim 200.000 de euro TVA inclus.

Proiectele eligibile vor pastra ideea intiala a cetateanului, insa vor putea fi adaptate de Municipalitate in conformitate cu prevederile capitolului 4 art. 4 din anexa la HCGMB Nr. 340/2017.

Propunerile cetatenilor care au respectat formularul de proiect, dar care sunt de competenta Primariilor de Sector nu vor putea participa la campanie, urmând a fi transmise spre analiza Sectoarelor 1-6, de catre secretariatul Comisiei.

Sursa: AGERPRES; PMBZiare.com

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.