Produsul Anului, cea mai mare competiție a bunurilor de larg consum
Înscrierile în competiția Produsul Anului-Ediția 2013 se apropie de final. Au mai rămas doar câteva zile în care producătorii din întreaga piață FMCG își mai pot înscrie produsele în cursa pentru câștigarea titlului „Produsul Anului”, termenul limită pentru înscrieri fiind 22 martie 2013.
Competiția este deschisă tuturor produselor FMCG lansate în România în ultimele 18 luni (octombrie 2011 – martie 2013). Produsele trebuie să demonstreze o inovație în unul sau mai multe domenii precum design, formulă, ambalaj, producătorii având posibilitatea de a înscrie mai multe produse, chiar și în cadrul aceleiași categorii, dar nu mai mult de două.
Câștigătorii sunt desemnați în urma celui mai mare studiu de piață realizat la nivel național, pe un panel de 4.000 de consumatori români.
Acesta are ca scop identificarea gradului de interes al consumatorilor față de noile produse. În cadrul studiului sunt măsurate atractivitatea, inovația și satisfacția consumatorilor față de produsele înscrise.
Produsele câștigătoare primesc dreptul de utilizare a logo-ului “Votat Produsul Anului®” pe ambalaj și în toate materialele de comunicare, pe perioada următoarelor 12 luni din momentul anunțului oficial.
Titlul dobândit reprezintă totodată un diferențiator față de competiție, prin plusul de relevanță pe care îl oferă implicarea perspectivei consumatorilor – o certificare ce ajută mai departe la construirea încrederii în brand. Din cercetările desfășurate, a rezultat că eticheta “ Votat Produsul Anului®” contribuie la creșterea vânzărilor cu un procent de până la 25%.
În România, Produsul Anului este reprezentat de agenția Media Concept Store, care coordonează și gestionează activitățile întregului proiect. Studiul va fi efectuat în luna aprilie de compania de research EXACT Cercetare și Consultanță, membră ESOMAR, iar câștigătorii vor fi anunțați în cadrul Galei Produsul Anului, care va avea loc în luna mai 2013.
“Această competiție le oferă participanților prilejul de a afla percepția consumatorilor în ceea ce privește inovația, satisfacția și atractivitatea produselor lor, în raport cu cele ale competiției”, declară Mihaela Păduraru, Project Manager Media Concept Store.