Revista TIME și-a schimbat logo-ul pentru a scoate americanii la vot

La aproape 100 de ani de la prima sa apariție, în 1923, pentru a marca cele mai monumentale alegeri din istoria recentă a SUA, titlul/logo al revistei TIME este înlocuit cu un imperativ: VOTE (VOTEAZĂ).

Este atât un apel la acțiune pentru cititori, cât și o declarație de misiune pentru numărul dublu publicat pe 2 noiembrie 2020, care acoperă ultimele zile ale alegerilor prezidențiale din SUA în acest an.

Puține sunt evenimentele care vor influența lumea în viitor așa cum o vor face viitoarele alegeri prezidențiale din SUA”, a scris editorul șef și CEO al revistei TIME, Edward Felsenthal, într-o notă adresată cititorilor.

Pentru a marca acest moment istoric, fără îndoială o decizie consecventă pe care oricare dintre noi a luat-o vreodată la urnă, am înlocuit pentru prima dată în istoria noastră de aproape 100 de ani titlul/logo pe coperta ediției din SUA cu imperativul VOTE, pentru ca noi toți să ne exercităm dreptul la vot. Am oferit cititorilor un ghid despre cum să voteze în siguranță în acest an extraordinar”, a adugat Felsenthal.

Coperta revistei are ecouri ale campaniilor prezidențiale din trecut. Desenul, realizat în tonuri de albastru și roșu, a fost creat de graficianul Shepard Fairey, cel care a realizat renumitul afiș „HOPE” al lui Barack Obama, în timpul alegerilor prezidențiale din 2008.

Chiar dacă subiectul din portret știe că există provocări suplimentare pentru democrație în timpul unei pandemii, persoana este hotărâtă să-și folosească vocea și puterea prin vot”, a declarat artistul Shepard Fairey.

A lipsit în mod deosebit de pe coperta actuală menționarea președintelui Donald Trump. În cei aproape patru ani de la alegerea sa, revista TIME l-a avut pe actualul lider de la Casa Albă pe copertă de peste 20 de ori, fiind adesea subiectul unor povești critice, inclusiv scufundări profunde în politica sa de separare a copiilor imigranți de părinții lor în lagărele de frontieră, relația sa cu Vladimir Putin și Kim Jong Un și retorica sa, care este lăudată de membri ai supremației albe.

A fost un an cu atâtea dureri, greutăți, haos și pierderi”, a scris Felsenthal. „Și totuși, pe măsură ce națiunile din întreaga lume încep să se reconstruiască din pandemie, este clar că avem, de asemenea, o ocazie, o dată la o generație, de a ne schimba viitorul. Numărul revistei noastre din această săptămână, în parteneriat cu Forumul Economic Mondial, explorează acea oportunitate pe care președintele forumului, Klaus Schwab, a numit-o «Marea resetare».

Cum putem profita de acest moment de întrerupere pentru a spera la o lume mai sănătoasă, mai rezistentă, durabilă și dreaptă? Ce trebuie să facem noi toți – indivizi, întreprinderi și guverne – pentru a ne asigura că nu revenim pur și simplu la ceea ce a fost înainte?

Ne aflăm într-un moment rar, unul care va separa istoria în «înainte» și «după» pentru generații. Este genul de moment în care cititorii din întreaga țară și din întreaga lume au apelat întotdeauna la TIME. Vă mulțumim că ați făcut-o și acum”.

 

Mădălina Corina Diaconu 

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.