Sabia cu două tăişuri a poliţei RCA
Situaţia regreselor este una dintre principalele probleme pe agenda societăţilor de asigurare care domină piaţa poliţelor auto, generând discuţii aprinse în întâlnirile la nivel de conducere executivă, scriu jurnaliştii de la capital.ro. Între-un recent articol publicat de aceştia sunt menţionate existenţa unor datorii de zeci de milioane de lei pe care cei mai importanţi jucători din piaţa CASCO le au de recuperat de la asiguratorii care îşi construiesc afacerile în jurul poliţei RCA.
Întrebarea pe care şi-o adresează ziariştii menţionaţi e cea privind provenienţa acestor restanţe. Răspunsul vine de la acei şoferi loviţi în accidente rutiere care aleg, din diverse motive, să-şi repare maşina utilizând poliţa CASCO, fără a mai aştepta ca societatea care a emis RCA către şoferul vinovat să achite respectiva reparaţie. În aceste condiţii, potrivit legii, societatea care a emis CASCO informează asiguratorul RCA asupra costurilor reparaţiei, iar acesta din urmă trebuie să blocheze în rezerve şi, ulterior, să achite respectiva sumă sub titlu de regrese.
Problema este că, în ultimii doi ani, din ce în ce mai mulţi şoferi au ales varianta CASCO, în timp ce societăţile care asiguraseră şoferii vinovaţi întârzie cu plata către compania care a achitat reparaţia. În acest fel s-au acumulat datorii de zeci de milioane de lei, care aduc după sine penalităţi şi pe care o parte a asigurătorilor care au de primit aleg să şi le recupereze în instanţă.
Detalii pe capital.ro