Salvati Copiii: Limbaj mai bogat pentru mai mult de 800 de elevi cu deficiențe de auz sau vorbire
Peste 800 de elevi cu deficiențe de auz sau de vorbire și 120 de profesori psihopedagogi și logopezi au participat în perioada mai-decembrie 2017 la proiectul Logopedia, prin care s-a avut în vedere dezvoltarea limbajului în limba română a acestor elevi. În România, sunt 28.694 de copii care au handicap mental, auditiv şi asociat, care implică întârzieri sau dificultăţi în achiziţia limbajului, conform Autorităţii Naţionale pentru Persoane cu Dizabilităţi.
Logopedia, o platformă digitală educațională dezvoltată de Organizația Salvați Copiii, face parte dintr-un proiect derulat la nivel național și este disponibilă tuturor pe www.logopediadigitala.ro. Aceasta pune la dispoziția specialiștilor care lucrează cu copii cu deficiențe de auz și de vorbire 11 jocuri educaționale, dar și un ghid de bune practici, în care sunt incluse o serie de metode și instrumente digitale de lucru. Inițiativa a fost posibilă cu sprijinul financiar primit din partea Fundației Orange, prin fondul de finanțare „Lumea prin Culoare și Sunet”, dedicat îmbunătățirii calității vieții persoanelor cu deficiențe de vedere și de auz.
„Salvaţi Copiii consideră că tehnologia utilizată în mod sigur şi constructiv poate reprezenta o şansă spre dezvoltarea copiilor aflaţi în situaţii de risc sau care se confruntă cu dificultăţi de integrare socială, iar proiectul Logopedia vine în întâmpinarea acestor nevoi. Reacţiile copiilor şi cele ale specialiştilor implicaţi în proiect ne-au dovedit că activităţile au fost utile şi, astfel, au încurajat demersul de a deschide platforma către publicul larg, începând cu anul 2018”, a declarat Gabriela Alexandrescu, Preşedintele Executiv al Organizației Salvaţi Copiii.
„Inițiativa Salvaţi Copiii este salutară; avem nevoie de instrumente digitale pentru diverse tipuri de activități de învățare, în special pentru formarea și dezvoltarea limbajului și corectarea pronunției, care constituie baza pentru integrarea copiilor cu deficienţe. Am apreciat în mod deosebit faptul că am avut libertatea necesară în implementarea proiectului la nivel local, în funcţie de programul şi nevoile grupului de beneficiari din şcoală, colaborând în acelaşi timp cu coordonatorul şi echipa de la nivel naţional”, a declarat Tatiana Drăghici, profesor psihopedagog la Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă „Constantin Pufan” din Vaslui.
În total, platforma a înregistrat deja peste 53.000 de accesări, iar 40 dintre cei 120 de profesori psihopedagogi și logopezi din proiect au avut ocazia să participe la cursuri de formare și ateliere, dedicate adaptării modului de folosire a jocurilor din platformă la nevoile fiecărui copil implicat. În proiect au fost incluse 10 instituţii de învăţământ special, care au fost dotate cu 40 de tablete, pentru a facilita utilizarea platformei Logopedia și a putea derula activitățile educaționale, individuale și de grup.
„Cu ajutorul Logopedia, acești elevi au șansa integrării prin tehnologie și promisiunea unui traseu cât mai apropiat de cel al copiilor fără deficiențe de auz.”, susține Amalia Fodor, Director Executiv al Fundaţiei Orange.
Pe parcursul anului 2018, platforma va fi deschisă publicului larg, pentru ca toți cei care doresc să îmbunătățească limbajul și comunicarea verbală a copiilor cu deficiențe de auz sau de vorbire să poată beneficia de materialele suport.