Schimbari IMPORTANTE la metrou in 2018

Ministrul Transporturilor, Felix Stroe, a declarat joi, la Parlament, ca in trimestrul al doilea din 2018 vor fi montate noile sisteme de siguranta a calatorilor de la metrou.

La metrou vor fi montate paravane din sticla incasabila, care vor fi inchise cat timp nu sunt trenuri in statie, a declarat, joi, ministrul Transporturilor, Felix Stroe.

„Vor fi paravane cu usi care se potrivesc perfect cu usile vagoanelor, cum ati vazut probabil in aeroporturi sau la metrourile din strainatate. Aceste paravane, din sticla incasabila, vor sta inchise cat timp nu este tren in statie, iar usile lor se vor deschide odata cu usile trenurilor sosite in statie. Paravanele vor fi montate la nivelul benzii galbene de atentie care acum se afla pe marginea peronului”, a explicat Felix Stroe, dupa sedinta de audiere pentru adoptarea bugetului pe 2018, in cadrul Comisiilor reunite pentru buget-finante din Parlament.
El a adaugat ca in trimestrul al doilea din 2018 va incepe montarea noilor sisteme de siguranta a calatorilor de la Metrou.
„In urma evenimentelor triste care s-au intamplat zilele trecute, am avut o discutie foarte aplicata cu conducerea Metrorex si am stabilit un plan de masuri care sa sporeasca siguranta calatorilor. Cautam o sursa de finantare si estimez ca in trimestrul II 2018 vom monta noile sisteme”, a spus Felix Stroe, in sedinta de audiere.
Felix Stroe a mai precizat ca alaturi de sistemele de siguranta va fi marit si numarul camerelor de supraveghere de la metrou.
Reprezentantii Metrorex au explicat joi, intr-un comunicat de presa, ca reducerea vitezei trenurilor la peron ar insemna o crestere a timpului de asteptare al calatorilor, reactia companiei venind dupa ce Politia Capitalei a cerut incetinirea trenurilor in seara in care o fata a fost atuncata pe sine.
„Cu privire la micsorarea vitezei de intrare la peron a trenurilor de metrou, mentionam ca aceasta este impusa de sistem, tinand cont si de urmatoarele criterii: siguranta calatorului, distanta de franare, intervale de circulatie. in cazul utilizarii unei viteze reduse la peron, s-ar crea intervale mai mari de succedare intre trenuri, ceea ce ar produce disconfort publicului calator si, mai grav, ar duce la mai multe situatii de supraaglomerare in statii. Precizam ca distanta de franare este direct proportionala cu masa inertiala a trenului de metrou care este foarte mare, ceea ce implica o distanta de franare mai mare”, reiese dintr-un comunicat de presa al Metrorex.
De asemenea, compania de transport face mentiunea ca siguranta calatorilor in spatiile publice ale metroului este asigurata de Directia Generala de Politie a Municipiului Bucuresti.
Potrivit companiei, obiectul principal de activitate al Metrorex este transportul public cu metroul, iar in cadrul acestei activitati nu au fost puse in pericol in niciun moment viata si securitatea calatorilor.
Reactia vine dupa ce Politia Capitalei a cerut, in seara tragediei de la statia de metrou Dristor 1, incetinirea vitezei trenurilor lor la intrarea pe peron.
„Pe timpul investigatiilor, s-a concurat ipoteza ca exista o legatura intre cele doua. S-au dispus masuri urgente de asigurare a tuturor statiilor de metrou cu politisti. S-a dispus totodata de conducerea Politiei Capitalei, Metrorexului sa incetineasca toate trenurile la intrarea pe peron. Totodata, au fost difuzate catre cetateni cele mai clare imagini cu agresoarea”, a afirmat seful Politiei Capitalei.
Magdalena Serban, cea care a aruncat o tanara de 25 de ani in fata metroului, a fost arestata preventiv pentru 30 de zile, urmand a se stabili daca a avut discernamant in momentul comiterii faptelor.
Sursa: manager.ro

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.