Studiu despre frumusete – lansare campanie Dove
Percepțiile despre frumusețe, împlinire personală, dar și profesională, sunt strâns corelate, conform unui studiu* recent, desfășurat la nivel global de brandul Dove. Femeile sunt expuse adesea la o multitudine de critici legate de propria frumusețe, fiind provocate permanent legat de rolul pe care ar trebui să-l aibă în societate sau despre ce ar trebui sau nu să facă. Deși 8 din 10 femei consideră că fiecare femeie are propriul atu care-i definește frumusețea, multe dintre ele văd frumusețea ca fiind o barieră în calea reușitei lor.
Campania Frumusețea Mea. Alegerea Mea aduce în prim plan trei povești pline de inspirație: Cristiana Oprea – pilot debutant de raliu, Adina Aniculăesei – pilot comandant de aeronavă, și Cristina Dorcioman – arbitru profesionist de fotbal. Pentru toate cele trei ambasadoare Dove frumusețea este o alegere personală și sursa lor de încredere.
- Pentru a se simți încrezătoare, 9 din 10 femei consideră că este important să faci ceea ce-ți place cu adevărat, conform studiului amintit. Este și cazul Cristianei Oprea, pilot debutant de raliu. Lumea i-a spus că a fi pilot de raliu este o activitate prea periculoasă și prea dificilă pentru o fată atât de delicată. Pasiunea, însă, i-a dat puterea de care a avut nevoie pentru a-și urma visul.
- Adina Aniculăesei este pilot comandant de aeronavă, cu peste 8.000 de ore de zbor. Ea a reușit în ciuda vocilor celor din jur care-i spuneau, când era mică, că este prea visătoare și cu capul în nori pentru această meserie. Alegerile pe care le-a făcut au ajutat-o să atingă înălțimile mult dorite. Povestea Adinei este o sursă de inspirație, în contextul în care 8 din 10 femei consideră că este important pentru ele să-și atingă obiectivele pentru a se simți încrezătoare.
- Cristina Dorcioman s-a confruntat cu prejudecățile celor din jur când a decis să se facă arbitru. Ea le-a demonstrat tuturor că se poate impune în fața unui stadion întreg și a devenit arbitru profesionist de fotbal. În aceeași ordine de idei, 8 din 10 femei sunt de acord că, pentru a se simți frumoase, este important să se simtă ele însele și nu să încerce să copieze pe altcineva.
Alte date din studiu arată că:
- 8 din 10 femei consideră că este important să fie mulțumite de trăsăturile lor faciale pentru a se simți încrezătoare
- Pentru a avea încredere în sine, 9 din 10 femei consideră că este important să faci ceea ce-ți place cu adevărat. Frumusețea și aspectul fizic sunt văzute ca fiind o formă de expresie personală pentru multe dintre femei
- 8 din 10 femei își doresc să-și atingă propriul ideal de frumusețe decât să ia ca reper ce consideră ceilalți că este frumos
- Jumătate dintre femei (5 din 10) se simt judecate de cei din jur pentru felul în care arată
- 7 din 10 femei și-ar dori ca mass-media să aducă în prim plan frumusețea feminină în toată diversitatea ei, indiferent de vârstă, rasă, formă sau mărime
- 8 din 10 femei sunt de acord că cele mai frumoase femei nu sunt cele care s-au născut cu cele mai multe atuuri, ci sunt acele femei care profită din plin de ceea ce au
- 8 din 10 femei consideră că este important pentru ele să-și atingă obiectivele pentru a se simți încrezătoare
- 8 din 10 femei sunt de acord că, pentru a se simți frumoase, este important să se simtă ele însele și nu să încerce să copieze pe altcineva
- 7 din 10 femei primesc mai multe complimente legate de aspectul fizic decât legate de eforturile, reușitele sau meritele lor
- 8 din 10 femei sunt de acord că fiecare femeie are un atu care-i definește frumusețea
- 7 din 10 femei sunt de acord că frumusețea poate fi obținută prin atitudine, personalitate și alte atribute care nu au legătură cu aspectul fizic
Mai multe detalii despre campania Dove pot fi accesate pe doveclub.ro/frumusetea-mea/, pe canalul de YouTube și pe #FrumuseteaMeaAlegereaMea.
* ”Studiul global despre frumusețe și încredere” a fost efectuat de brandul Dove în perioada 2015-2016 pe un eșantion de 6,000 de femei cu vârsta cuprinsă între 18-64 de ani și 4,500 de fete cu vârsta cuprinsă între și 10-17 ani, din 13 țări diferite.