STUDIU: Internauții INTENȚIONEAZĂ să aloce circa 660 de lei pentru cadourile de Crăciun
Compari.ro a analizat și anul acesta planurile internauților cu privire la cadourile pe care le vor oferi de Crăciun. Din sondaj reiese că, odată cu apropierea sărbătorilor, suntem mult mai deschiși la cumpărăturile online. Folosindu-ne de avantajele rafturilor virtuale, urmărim să ne îmbogățim cu cât mai multe idei, să terminăm mai repede cumpărăturile și să avem de câștigat de pe urma experienței. Evaluările, opiniile și testele altora ne ajută tot mai mult în luarea deciziilor. În medie, alocăm 660 de lei pentru cadourile alese, ceea ce înseamnă cu 6% mai mult decât anul trecut.
În medie, cumpărăm cadouri pentru 6 persoane
Anul acesta, de Crăciun, internauții intenționează să cumpere cadouri pentru cel puțin 6-7 persoane în medie, printre care mai ales pentru membrii de familie mai apropiați și mai îndepărtați. De aceea, descoperirea cadourilor potrivite și alegerea sursei de achiziție nu este o sarcină deloc ușoară.
66% a respondentilor planuieste sa cumpere cadouri pentru membri familiei restranse (copii, parinti, frati) la o valoare medie de 118 lei. Suma cea mai mica pentru cadouri este alocata si in acest an pentru colegi, 69 de lei in medie.
În ceea ce privește cadourile, aproape 60% din cei întrebați își propun să aducă bucurie celor dragi prin cadouri de calitate, luând în considerare raportul calitate-preț cu ocazia alegerii produsului.
Alegerea cadoului potrivit nu este o sarcină ușoară
Căutând pe internet, internauții se informează temeinic înainte de a cumpăra, luând de obicei în considerare oferta mai multor webshop-uri. 71% din cei care își fac planuri de cumpărături se vor sprijini pe cel puțin 3 surse online în vânătoarea de cadouri.
Pe deasupra, reducerile online ale sezonului de Crăciun sunt tot mai tentante chiar și pentru cei care, în celelalte perioade ale anului, preferă să-și facă personal cumpărăturile. Astfel, prin ofertele lor, magazinele online reușesc să stârnească și interesul noilor cumpărători prin internet.
În medie, alocăm aproape 660 de lei pentru cadouri
Internauții vor cheltui, în medie, 660 de lei pentru cadourile oferite celor dragi de Crăciun anul acesta. Suma cu aproape 6% mai mare față de anul trecut indică atât importanța sezonului de Crăciun, cât și efectul pozitiv al creșterii de salarii din ultima perioadă.
Articolele vestimentare, cosmeticele și jucăriile sunt în continuare cadourile cele mai populare
Cu toate că de Crăciun apar, în fiecare an, produsele „hit” specifice pentru anul respectiv, ideile de cadouri în rândul internauților sunt și anul acesta „marii clasici”: articolele vestimentare, cosmeticele și jucăriile.
Pe lângă acestea, ceasurile, bijuteriile și cărțile sunt cele mai populare în rândul cadourilor. Desigur, comercianții pot conta pe o cerere ridicată și în privința articolelor tehnice mai scumpe, printre care televizoarele, smartphone-urile și tabletele, cu toate că în privința acestor categorii de produse există încă limite financiare semnificative pentru mulți cumpărători.
Ne bazăm decizia pe opiniile altora
Datorită internetului, în ziua de azi obișnuim să ne alegem cazarea sau locația cinei pe baza evaluărilor altora, astfel încât nu este nimic surprinzător în faptul că acest tip de comportament de consumător a apărut și în cazul cumpărăturilor noastre zilnice. În orientarea consumatorilor în procesul achiziționării produselor a apărut ca și criteriu, pe lângă preț, citirea evaluărilor produsului (97%), precum și evaluarea comerciantului ales (94%).
Datorită acestor factori, afișarea evaluărilor și opiniilor, respectiv a magazinelor de încredere a devenit o funcție tot mai populară pe site-ul Compari.ro, pe lângă compararea prețurilor.
Internauții vor procura cadourile din minim două surse
Rezultatul sondajului a dat un răspuns nu numai la întrebarea cu privire la importanța acordată de internauți căutării online a cadourilor, ci și la cea referitoare la locul de unde aceștia au în vedere să cumpere cadourile alese.
83% din internauți și-au dat votul pentru cumpărăturile online. Totuși, în ciuda acestui procent ridicat, cumpărăturile online nu vor reuși să substituie complet magazinele offline: fiecare al doilea internaut va vizita centrele comerciale și mall-urile și fiecare al patrulea, alte spații comerciale și magazinele de specialitate, pentru a cumpăra cadouri de Crăciun celor dragi.
Oferta imensă are ca rezultat și faptul că înainte de sărbători acordăm mai multă atenție revistelor cu oferte promoționale ale magazinelor offline, care ne oferă cele mai multe idei pentru alegerea cadourilor, după navigarea pe internet. Astfel, 50% din internauți vor urmări în mod sigur publicațiile tipărite ale magazinelor.