Tabloidizarea mediului online

De câte ori ai văzut în presă o știre cu un titlu care suna atât de interesant încât te-a convins să o citești fără să vrei? Sunt sigur că am căzut cu toții în capcana asta cel puțin o dată.

Oamenii din presă cunosc o serie de metode prin care să ne capteze atenția și să ne convingă să le citim articolele. Însă, aplicând aceste metode de-a lungul timpului, în mod repetat, publicul devine imun și, de cele mai multe ori, intrigat.

Majoritatea cunoaștem termenii cei mai folosiți din presa românească, care au rolul de a ne „capta” atenția în fiecare zi, precum „senzațional”, „șoc”, „scandalos”, „incredibil”, ș.a.

Jurnalştii de la romaniancopywriter.ro au analizat acești termeni folosind instrumentul de monitorizare media oferit de MediaIQ pentru a vedea rata de folosire a lor în presa din mediul online, în ultimele 30 de zile.

Folosind acest instrument, au ales căutarea doar în sursele aparținând mass media (peste 2000 de surse din categoriile: bloguri, agregatoare, știri locale, cotidiane locale și naționale, radiouri și televiziuni), din toate domeniile.

Au căutat aceste cuvinte în forma lor exactă, fără a considera eventuale declinări. Instrumentul de căutare a afișat atât statisticile, cât și o listă cu toate articolele în care apare cuvântul căutat.

Mai multe detalii pe romaniancopywriter.ro

Sursa foto: romaniancopywriter.ro

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.