CFR CĂLĂTORI: Transbordare cu mijloace auto între stațiile Petroșani – Pui
Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA informează că circulația feroviară pe secția CF Petroșani și Simeria rămâne în continuare închisă în zona stațiilor Baniţa – Merişor, unde sâmbătă 8 aprilie 2017, un tren de marfă format din 16 vagoane a deraiat, 14 vagoane din compunerea garniturii fiind răsturnate. O comisie mixtă Procuratură/AGIFER anchetează accidentul.
Din datele centralizate până la această oră rezultă ca infrastructura feroviară este distrusă pe ambele fire, pe o distanță de aproximativ 200 m. După finalizarea anchetei se vor retrage ultimele 2 vagoane, rămase pe șină, în stația Petroșani, iar personalul feroviar va consolida linia de cale ferată pentru a permite intrarea în zonă a utilajelor de intervenție. Pentru ridicarea vagoanelor răsturnate se va acționa cu 3 trenuri-macara ( 2 de 250 tone și una de 125 tone) și cu un tren cu vinciuri.
CFR SA asigură continuitate în traficul feroviar pe zona respectivă, prin transbordarea pasagerilor cu mijloace auto – microbuze și autobuze – între stațiile Petroșani și Pui (și retur), călătorii fiind preluați din aceste stații de alte trenuri care circulă pe aceleași rute.
De asemeanea, pentru trenurile de lung parcurs (IR) care circulă spre Arad traficul este redirecționat pe relația Filiași – Orșova – Timișoara – Arad, iar cele spre Simeria vor circula până la Petroșani, cu transbordare auto Petroșani – Pui, călătorii fiind apoi preluați de alte trenuri care au traseu comun.
În cursul acestei zile se va asigura transbordare cu mijloace auto pentru călătorii din 5 trenuri (IR 1835, IR 1836, IR 1824, R 2023, R 2024), iar 2 trenuri IR vor circula pe rută deviată prin Orșova (IR 1821 și IR 1822).
Conform Digi 24, care citeează surse News.ro, cei doi mecanici ai garniturii, decedaţi sâmbătă după-amiază, ar fi cerut cale liberă prin staţie, după ce au descoperit că au rămas fără frâne.
„Trenul de marfă ar fi rămas fără frâne. Când au descoperit acest lucru, mecanicii de locomotivă le-au cerut colegilor din staţia Subcetate cale liberă, să nu mai fie nicio altă garnitură în zonă. Probabil, au crezut că se vor opri undeva şi au încercat să atenueze efectele dezastrului”, au afirmat sursele pentru News.ro.
Acestea spun totodată că abia la finalizarea anchetei vor fi făcute publice cauzele accidentului.
„Încă nu se ştie exact ce s-a întâmplat. Cu siguranţă, toate trenurile trebuie verificate înainte de a pleca pe traseu. Există şi un grafic care le spune mecanicilor cu ce viteză să circule pe fiecare porţiune de drum pe care o parcurg”, adaugă sursele.