Vrabia mălai visează: Discuții româno-maghiare privind o… linie ferată de mare viteză Budapesta – București
Ministrul Transporturilor, Lucian Şova, a avut, marţi, discuţii cu ministrul ungar al Afacerilor Externe şi Comerţului Exterior, Peter Szijjarto, cu privire la posibilitatea realizării unei linii feroviare de mare viteză pe ruta Budapesta – Bucureşti.
Potrivit unui comunicat al ministerului de resort, discuţiile au avut loc în contextul Summitului ministerial privind transporturile, de la Budapesta.
„Ministrul Transporturilor din România, Lucian Şova, a purtat astăzi, 6 martie 2018, în contextul Summitului ministerial privind transporturile, de la Budapesta, discuţii cu Peter Szijjarto, ministrul Afacerilor Externe şi Comerţului Exterior din Ungaria, pe teme de interes bilateral din domeniul transporturilor rutiere şi a infrastructurii de transport. De asemenea, la întâlnire au fost abordate şi subiecte din domeniul feroviar precum posibilitatea realizării unei linii feroviare de mare viteză pe ruta Budapesta – Bucureşti”, se spune în comunicat.
Realitatea tristă
E important de menționat că în România, serviciile pe transportul feroviar s-au degradat de la un an la altul, viteza a scăzut constant și se merge mai încet ca în perioada Interbelică, scrie REPUBLICA.
Chiar și pe tronsoanele reabilitate de curând, 166 de kilometri dintre București și Brașov se parcurg în 2 ore și jumătate sau chiar trei, adică o medie de maximum 80 de kilometri la oră.
Trist, dar în 2017, București- Sibiu (315 km) se face în cel mai bun caz în 6 ore (medie de 50 de kilometri/ oră). București – Timișoara (533 km) se parcurge în intervale de timp incredibile – cel mai puțin 8 ore și jumătate, dar de multe ori în 13 ore.
București – Iași (406 km) se face în 6 ore, dar se ajunge și la 7 ore și jumătate.
Sursa: AGERPRES