Aplicații fără limită de imaginație: vot contra cost pentru „intrarea în viața” unei vedete
Există oameni dispuși să plătescă pentru a vota intrarea în viața altcuiva și să participe direct la deciziile altei persoane, inclusiv din alt colț al lumii. BBC a realizat un reportaj pe această temă.
Când scriitorul Brandon Wong nu a putut decide ce mâncare are chef să consume într-o seară, le-a cerut urmăritorilor săi din aplicația de socializare NewNew să aleagă pentru el.
Cei care doreau să se implice în dilema cinei au plătit 5 dolari pentru a vota într-un sondaj, iar verdictul majoritar a fost că ar trebui să meargă pentru mâncarea coreeană, deci asta a cumpărat.
„Nu puteam decide, așa că a fost foarte util”, spune Wong, care locuiește în Edmonton, Canada. „De asemenea, am folosit sondaje NewNew pentru a decide ce haine ar trebui să port în ziua respectivă și multe alte lucruri personale.”
Wong, care scrie ficțiune pe site-ul și aplicația Wattpad, a folosit, de asemenea, voturile NewNew pentru a decide despre ce gen să scrie mai departe, plus numele personajelor și evoluțiile complotului.
NewNew este ideea antreprenorului Courtne Smith, din Los Angeles. Aplicația, care se află încă în etapa „beta”, adică înainte de lansarea oficială, se descrie ca fiind „o piață de valori umane în care cumpărați acțiuni din viața unor oameni reali, pentru a le controla deciziile și a urmări rezultatul”.
Când un așa-zis „creator” realizează un cont NewNew și atrage adepți, el sau ea este încurajat să le ceară prin videoclipuri să voteze atât aspecte ale muncii, cât și ale vieții personale.
Ori de câte ori se votează, creatorul primește banii minus comisionul nedezvăluit al NewNew. Creatorul stabilește întrebarea și alege două răspunsuri. Urmăritorii votează și pot plăti pentru a face acest lucru, de câte ori doresc. Nu își primesc banii înapoi, indiferent pe ce cale merge rezultatul.
În plus față de vot, adepții pot plăti în plus – de la 20 de dolari – pentru a cere unui creator NewNew să facă ceva la alegere, cum ar fi numirea unui personaj dintr-o carte după ei.
Ideea, despre al cărei succes nu se poate pronunța încă nimeni, a atras totuși atenția lui Peter Thiel, miliardarul cofondator al PayPal și prima persoană din afară care a pus bani pe Facebook, iar dintre acționari se remarcă starul Will Smith, iar Snapchat a oferit asistență tehnică.
Ca de obicei, asigurările vin în valuri: „siguranța tuturor persoanelor de pe platformă este o prioritate majoră pentru noi”, arată reprezentanții companiei.