Biserica Neagră, Cetatea Râşnov şi Castelul Bran, vizitate anul trecut de peste 1,5 milioane de turişti

Biserica Neagră, Castelul Bran şi Cetatea Râşnov au fost vizitate anul trecut de peste 1,5 milioane de turişti români şi străini.

Pe primul loc între cele trei obiective turistice rămâne în continuare Castelul Bran, care a fost vizitat anul trecut de 835.116 plătitori de bilete, faţă de 798.298 în anul 2016.

”La numărul de plătitori de bilete se adaugă gratuităţile şi participanţii la evenimentele publice şi private. Rezultă că, la fel ca şi în anul 2016, un milion de oameni au trecut pragul Castelului Bran şi anul trecut. Peste 60% dintre vizitatorii obiectivului turistic au fost turişti străini. În ceea ce priveşte cifra de afaceri aceasta, se ridică la peste şase milioane de euro în 2017, faţă de cinci milioane în 2016”, a precizat, pentru AGERPRES, PR managerul de la Castelul Bran, Bogdana Balmuş.

Următorul dintre cele trei obiective turistice ca număr de vizitatori este Cetatea Râşnov cu 418.838 de turişti plătitori de bilete, faţă de 406.000 în 2016.

”Pe lângă acest număr mai vorbim de câteva mii de turişti care au intrat gratuit la o serie de evenimente culturale, dar şi la Ziua Cetăţii Râşnov şi la festivalurile care se organizează pentru copii. Reabilitarea centrului istoric al oraşului, unde organizăm evenimente culturale pe tot parcursul anului, face ca numărul turiştilor să crească an de an. Ne bucură că oraşul nostru este unul dintre cele mai vizitate din judeţ”, a declarat, pentru AGERPRES, primarul Râşnovului, Liviu Butnariu.

Într-un top întocmit de publicaţia de turism Traveler, în anul 2015, Cetatea Râşnov se află pe lista celor mai frumoase castele de zăpadă, care trebuie vizitate pe timp de iarnă, obţinând poziţia zece după alte cetăţi din Germania, Japonia, Scoţia, Cehia, Rusia, Turcia sau Norvegia. Cetatea Râşnov va intra în 2018 într-un amplu program de reabilitare cu fonduri europene ceea va va duce la închiderea unor spaţii de vizitare şi la scăderea numărului de turişti care trec pragul acestui obiectiv turistic.

Biserica Neagră, cel mai vizitat obiectiv turistic din municipiul Braşov, a fost vizitată anul trecut de 278.442 de turişti, faţă de 257.982, o creştere cu cu 7,93% faţă de 2016. Mai mult de jumătate dintre vizitatori sunt turişti străini, a precizat, pentru AGERPRES, Anca Mihaela Milea, unul dintre reprezentanţii administraţiei monumentului.

Piaţa Sfatului este o zonă foarte vizitată din municipiul reşedinţă pe tot parcursul anului. Mii de turişti se află aici în perioada sezonului estival, dar şi în perioada sărbătorilor de iarnă. Este locul unde se organizează cele mai multe evenimente culturale, târguri, expoziţii, tot aici aflându-se un număr mare de terase şi cafenele.

La nivelul Regiunii Centru, judeţul Braşov rămâne în continuare pe primul loc ca număr de turişti, iar la nivel naţional ocupă locul trei ca destinaţie turistică după municipiul Bucureşti şi judeţul Constanţa, atât ca număr de sosiri, cât şi ca număr de înoptări, potrivit Direcţiei Judeţene de Statistică Braşov.

Sursa: AGERPRES

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.