Bruxelles: Pachetul Mobilitate I (rutieră), adoptat

Reuniunea Consiliului UE Transport, Telecomunicaţii, Energie (TTE) desfășurată în 3 decembrie a.c. la Bruxelles, sub președinția austriacă a Consiliului Uniunii Europene (PRES AT), a adoptat, după mai multe runde de negocieri, abordarea generală pentru Pachetul Mobilitate I (rutieră).

România, prin ministrul Transporturilor Lucian Șova, a susținut pe tot parcursul negocierilor interesele transportatorilor și conducătorilor auto români și a depus toate eforturile pentru identificarea unor soluții rezonabile și echilibrate de compromis, care să asigure un impact financiar și administrativ cât mai scăzut pentru activitatea acestora.

Referitor la aspectele sensibile din pachet, urmare și a solicitărilor și eforturilor României din timpul negocierilor, s-au obținut: eliminarea obligației privind întoarcerea acasă a vehiculului, perioada de prohibiție la cabotaj a fost redusă de la 14 zile (varianta inițială de compromis) la 5 zile și se vor excepta de la regulile de detașare tranzitul și operațiunile de transport internațional bilateral.

Pachetul Mobilitate I este una dintre reformele esențiale ale sectorului transportului rutier care se referă la condițiile de lucru ale șoferilor, normele speciale de detașare a conducătorilor auto în transportul internațional, accesul pe piața transportului rutier.

In viziunea inițiatorilor, reforma este menită să asigure un echilibru între condițiile de muncă adecvate pentru șoferi și libertatea operatorilor de a furniza servicii transfrontaliere. De asemenea, va oferi o modalitate mai clară de aplicare a regulilor din acest sector și va pune capăt interpretărilor naționale divergente.

Textele convenite în cadrul reuniunii Consiliului TTE din 3 decembrie a.c. reprezintă poziția acestuia pentru negocierile cu Parlamentul European, în vederea obținerii unui acord asupra formei finale a documentului.

In viziunea inițiatorilor, Pachetul de mobilitate rutieră are ca scop armonizarea și simplificarea regulilor aplicabile în transport, o mai bună implementare a acestora în toate statele membre, susținerea echității sociale, reducerea impactului negativ al transportului rutier asupra mediului înconjurător și încurajarea inovației.

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.