Cererea de finanțare pentru linia de metrou către Aeroportul Internațional Otopeni, aprobată de Comisia Europeană
Ministrul Transporturilor, Felix Stroe, a anunţat joi că, în urma depunerii aplicaţiei rescrise pentru magistrala de metrou M6, Comisia Europeană a acceptat cererea de finanţare a acesteia.
„Duminică, 24 decembrie, Ministerul Transporturilor a depus aplicaţia rescrisă pentru magistrala de metrou M6. A fost acceptată cererea de finanţare de către Comisia Europeană şi este vorba de legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional ‘Henri Coandă’ – Otopeni”, a declarat Stroe în debutul şedinţei de Guvern.
El a arătat că magistrala de metrou va avea o lungime de 14,2 km şi 12 staţii, valoarea totală a proiectului fiind de 1,391 miliarde euro.
„Este un lucru foarte bun. Ajunşi în această etapă, lucrurile nu mai pot da înapoi. Avem finanţarea asigurată. Diferenţa de 300 de milioane de euro pentru realizarea integrală a magistralei de metrou va fi asigurată de BERD, care s-a oferit să facă această finanţare”, a adăugat ministrul Transporturilor.
Anterior, MINISTERUL TRANSPORTURILOR, în calitate de Organism Intermediar pentru Transport, anunțase că a aprobat și transmis la Comisia Europeană Cererea de Finanțare pentru proiectul major “Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni (Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni)”
Obiectul cererii de finanțare “Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni (Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni)” este reprezentat de asigurarea unei conexiuni directe între București și Otopeni, respectiv între Gara de Nord București și Aeroportul Internațional Henri Coandă, prin construirea unei noi linii de metrou cu o lungime de 14,2 km și 12 stații de metrou.
Valoarea totală a proiectului este de 1.391.634.272 EUR.