Serviciu  informatii in sistem RSS
Ultimele titluri
Ultima Oră

COMPETIȚII MAI PUȚIN ȘTIUTE: Premiul Orteig pentru primul zbor de traversare a Atlanticului fără escală

Publicat: luni, 20 august 2018

Premiul Orteig (Orteig Prize) reprezintă una din competițiile care au schimbat istoria. În 1919, Raymond Orteig a anunțat că oferă un premiu de 25.000 de dolari pentru primul zbor fără escală, pe ruta New York – Paris.

În cadrul acestei inițiative, avionul condus de pilotul Charles Lindbergh a decolat în urmă cu 87 de ani, la 20 mai 1927, și a aterizat după 33 de ore la Paris, marcând un nou record în domeniul aviației.

La 19 mai 1919, Raymond Orteig, afacerist de origine franceză în domeniul hotelier din New York, lansează premiul de 25.000 de dolari, sumă echivalentă cu aproximativ 340.000 dolari în prezent. Anunțul cu privire la această competiție este făcut într-o scrisoare adresată lui Alan Ramsay Hawley, președinte al organizației Aero Club of America: ”Domnilor, drept stimulare pentru aviatorii curajoși, vreau să ofer, sub auspiciile și reglementările Aero Club of America, un premiu de 25.000 dolari primului aviator din orice țară aliată care traversează Atlanticul fără escală, de la Paris la New York sau de la New York la Paris. Toate celelalte detalii în grija dvs.”.

Oferta sa este acceptată de Aero Club, care stabilește o structură de administrare a competiției. Timp de cinci ani, concursul nu a atras niciun competitor. Însă, până la jumătatea anilor ’20, avioanele se dezvoltaseră astfel încât un astfel de zbor să devină posibil.

Orteig relansează recompensa la 1 iunie 1925 prin crearea unui depozit de 25.000 de dolari în titluri financiare negociabile la Bryant Bank. De această dată, concursul atrage numeroși competitori. Primele tentative eșuează, unele dintre ele având finaluri tragice.

În septembrie 1926, avionul Sikorsky S.35, pilotat de francezul René Fonck, avându-l copilot pe Lawrence Curtin, din Forțele navale ale SUA, se prăbușește la decolare. Doi dintre membrii echipajului își pierd viața.

În luna octombrie 1926, aviatorul Richard E. Byrd, din Forțele navale americane, își anunță intrarea în competiție. În aprilie 1927, un zbor de testare cu avionul monoplan Fokker C-2, deținut de Byrd, ia sfârșit după un luping, iar membrii echipajului sunt răniți.

La 25 aprilie 1927, Clarence Chamberlin și Bert Acosta reușesc să zboare cu un monoplan Bellanca WB-2 peste 51 de ore deasupra New Yorkului, pe o distanță de aproape 6.600 km, mai mare decât cea dintre New York și Paris, de 5.800 km. Astfel, cei doi aviatori stabilesc un record pentru anduranța avioanelor.

La începutul lunii mai 1927, echipajele conduse de Clarence Chamberlin și Richard E. Byrd se prezintă la bazele aeriene Curtiss și Roosevelt Fields din New York, așteptând condiții favorabile de zbor. În urma unor dispute în echipajul Chamberlain, numai grupul Byrd reușește să testeze echipamentele.

La 8 mai 1927, francezii Charles Nungesser și François Coli se lansează într-un zbor de la Paris către New York, într-un avion biplan Levasseur PL-8, dar aeronava nu ajunge la destinație și piloții sunt dați dispăruți.

De la 10 mai 1927, tănărul aviator Charles A. Lindbergh începe să efectueze primele teste cu avionul său monoplan Ryan, denumit Spirit of St. Louis, ce valora 10.000 de dolari.

În dimineața zilei de 20 mai 1927, micul avion cu un sigur motor decolează de pe aeroportul Roosevelt Field, Long Island. La 33 de ore și 30 de minute distanță, pe data de 21 mai, acesta aterizează pe aeroportul Le Bourget, din Paris, sub pilotajul tânărului de 25 de ani Charles Lindbergh.

Inițiatorul competiției, Raymond Orteig, se afla în vacanță în Pau, Franța, când a primit un mesaj de la fiul său prin care era anunțat că Charles Lindbergh decolase în zborul spre Paris. Orteig a plecat imediat spre Paris, ajungând cu puțin timp înainte ca Spirit of St. Louis să aterizeze. Afaceristul l-a întâlnit pe Lindbergh la Ambasada americană, la 22 mai 1927, la opt ani după ce lansase premiul ce-i purta numele.

La plecarea din Paris, Lindbergh a aruncat din avion un mesaj de mulțumire pentru francezi, deasupra Pieței Concordiei. Mesajul a fost atașat de un steag al Franței, iar Orteig l-a afișat pe peretele hotelului său, Lafayette din New York.

La 31 august 1927, Federația Aeronautică Internațională (FAI) a ratificat performanța drept noul record mondial pentru un zbor neîntrerupt. Procesul verbal care atesta îndeplinirea condițiilor de zbor a fost semnat de 13 oficiali francezi, Ambasadorul american Myron Herrick, oficialul belgian în domeniul aerian Willy Coppens și pilotul câștigător Charles Lindbergh. În cele din urmă, secretarul general FAI, Paul Tissandier, a informat Asociația Aeronautică Națională, la 31 august 1927, că zborul lui Lindbergh a fost certificat ca Record Mondial de Clasa C pentru un zbor fără escală pe o distanță de 5.809 kilometri.

Lindbergh a urmat o strategie riscantă pentru competiție, după ce a decis să folosească un avion cu un singur motor și să piloteze singur, pentru a evita eventuale conflicte între membrii echipajului. De asemenea, s-a lipsit de echipamente neesențiale, precum radio, sextant sau parașută, dar a luat cu el o plută gonflabilă.

”Ce fel de om va trăi acolo unde nu există pericol? Nu cred în asumarea unor riscuri necugetate. Dar nu se poate realiza nimic fără să nu-ți asumi niciun risc”, a declarat tânărul cutezător.

Anul 1927 a fost marcat de mai multe premiere în aviație: recordurile pentru cea mai lungă durată de zbor, cea mai lungă distanță parcursă, cel mai lung zbor peste ocean.

Avionul Spirit of Saint Louis, care a revoluționat domeniul aviației, este expus la Air and Space Museum din cadrul Institutului Smithsonian.

După ce Lindbergh a câștigat Premiul Orteig, aviatoarea americană Elinor Smith Sullivan a declarat: ”deodată toată lumea a vrut să zboare și nu existau destule avioane pentru transport”.

Premiul Orteig a inspirat competiția contemporană Ansari X Prize, care recompensează cu 10 milioane de dolari americani zborurile spațiale suborbitale în scop comercial.

Sursa: AGERPRES

Comments

comments

Short URL: https://ultima-ora.ro/?p=102382

Publicat de la data aug. 20 2018. Categorii CALEIDOSCOP, LIFE & STYLE, LIFESTYLE, MASS-MEDIA, VIRAL PE NET.

Zona comentariilor

Meteo în țară

16 noiembrie 2018, 4:17
 

NE
Parţial noros
4°C
18 km/h
Perceput de temperatură: -2°C
Presiunea: 1030 mb
Umiditate: 86%
Vânt: 18 km/h NE
Rafale de vânt: 18 km/h
UV-Index: 0
Răsarit: 7:13
Apus: 16:47
Prognoza 17 noiembrie 2018
Zi
 

NE
Predominant înnourat
3°C
Vânt: 11 km/h NE
Rafale de vânt: 18 km/h
max. UV-Index: 1
Noapte
 

ENE
Nori intermitenti
-2°C
Vânt: 4 km/h ENE
Rafale de vânt: 14 km/h
max. UV-Index: 1
More forecast...
 

RSS De la ANM:

  • Informare meteorologica
    Ziua/luna/anul : 15-11-2018 Ora : 13 : 00 Nr. mesajului : 1 Intervalul : 16 noiembrie, ora 05 – 18 noiembrie, ora 12; Zonele afectate : conform textului; Fenomene : vreme deosebit de rece, ninsori și intensificări ale vântului la munte, precipitații slabe mixte în zonele joase de relief; Mesaj : INFORMARE METEOROLOGICĂ Fenomene vizate: […]

Loto

Horoscop

  • 149.659 vizite
Statistici T5 Ziarul online ”Ultima Oră” rulează pe o versiune ”Advanced Newspaper” realizată de Gabfire Team