Serviciu  informatii in sistem RSS
Ultimele titluri
Ultima Oră

„Copii cu greutate”, rezultatul unei societăţi slabe?

 

TVR demarează, pe 1 iunie, campania „Copii cu greutate”, împotriva obezităţii infantile în România. Reportajele pot fi urmărite toată luna iunie, de luni până vineri, în „Telejurnalele” TVR 2 (ora 19.00) şi TVR 1 (ora 20.00). Campania este însoţită de o petiţie pentru introducerea orelor de nutriţie în şcoli.

Statisticile arată că România ocupă locul doi în Europa la obezitate infantilă, iar specialiştii avertizează că peste 11% din populaţia ţării este afectată de diabet. Una dintre principalele cauze: în România lipseşte educaţia nutritivă. În ultimii şase ani, numărul copiilor obezi din ţara noastră a crescut cu zece procente, la 25%. Astfel, în prezent, un copil din doi are probleme cu greutatea corporală, iar aproximativ 30% din populaţie suferă de obezitate. Situaţia îngrijorătoare face subiectul campaniei Copii cu greutate, pe care TVR o demarează începând din 1 iunie. Campania, desfăşurată pe durata întregii luni, presupune realizarea unei serii de reportaje, difuzate în cadrul Telejurnalului de la ora 19.00, la TVR 2 şi Telejurnalului de la ora 20.00 la TVR 1, de luni până vineri, dar şi dezbateri în programele TVR 1. Cu această ocazie, TVR iniţiază Petiţia pentru introducerea orelor de nutriţie în şcoli*, un demers complementar în lupta împotriva obezităţii infantile.

Să fie doar alimentaţia de vină pentru faptul că obezitatea afectează din ce în ce mai mulţi copii, de la vârste din ce în ce mai fragede? Sau şi lipsa de mişcare, absenţa apetitului pentru sport, agresivitatea reclamelor la produse nesănătoase, adicţia celor mici pentru device-uri recreative şi informaţionale care nu presupun efort fizic de manevrare sau lipsa de cultură a nutriţiei? Cât din povara obezităţii o poartă copilul şi cât revine părinţilor, societăţii, şcolii, culturii sociale în care îi educăm? Şi nu în ultimul rând, cât costă obezitatea infantilă? Cât îl costă pe micul supraponderal, cât îi costă pe părinţii acestuia, dar cât ne costă pe noi toţi, cât costă statul? Acestea sunt câteva dintre întrebările la care Televiziunea Română încearcă să aducă răspunsuri, prin campania Copii cu greutate. Medici, psihologi, psiho-terapeuţi, antrenori de sport, părinţi, profesori, pedagogi, autorităţi din domeniul sănătăţii, educaţiei, muncii, precum şi reprezentanţi ai ONG-urilor de profil vor oferi, pe rând opinii, mărturii, vor împărtăşi experienţe, vor propune soluţii privind această problemă deloc de neglijat.

Printre subiectele abordate în reportajele difuzate în campania Copii cu greutate vor fi conţinutul pacheţelului şcolarilor, dar şi masa luată la şcoli şi grădiniţe, obiceiul fast-food-urilor, orele de sport de la şcoală, posibilitatea activităţilor sportive extraşcolare, dietele, fenomenul bullying, consumismul, pericolul diabetului, cazuri concrete de obezitate infantilă, metode extreme de slăbit sau învingători în lupta cu greutatea.

Specialiştii cer ca obezitatea să fie declarată boală cronică. Un studiu din 2013 arată că 11,6% din populaţia adultă (20-79 de ani) din ţara noastră suferă de diabet, în condiţiile în care media europeană este de 8%. Campania Copii cu greutate trage un semnal de alarmă asupra acestei probleme, începând din 1 iunie, de luni până vineri, de la ora 19.00, la Telejurnalul TVR 2 şi Telejurnalul de la ora 20.00 la TVR 1.

Comments

comments

Short URL: https://ultima-ora.ro/?p=81355

Publicat de la data mai 30 2017. Categorii Breaking News.

Zona comentariilor

Meteo în țară

24 iunie 2018, 13:44
 

E
Soare
22°C
4 km/h
Perceput de temperatură: 27°C
Presiunea: 1020 mb
Umiditate: 35%
Vânt: 4 km/h E
Rafale de vânt: 4 km/h
UV-Index: 6
Răsarit: 5:32
Apus: 21:04
Prognoza 25 iunie 2018
Zi
 

ESE
Înnourat
27°C
Vânt: 4 km/h ESE
Rafale de vânt: 11 km/h
max. UV-Index: 10
Noapte
 

ENE
Predominant senin
14°C
Vânt: 4 km/h ENE
Rafale de vânt: 11 km/h
max. UV-Index: 10
More forecast...
 

Loto

Horoscop

  • 108.395 vizite
Statistici T5 Ziarul online ”Ultima Oră” rulează pe o versiune ”Advanced Newspaper” realizată de Gabfire Team