Dacia se pregăteşte şi construieşte motoare EURO 6 în România, anunţă premierul
Premierul Victor Ponta a declarat că „Dacia se pregăteşte şi construieşte motoare EURO 6 în România, aşa că nu vă luaţi după cine zice că pleacă”. De altfel, directorul pentru România al Dacia Renault, Nicolas Maure, a anunţat, luni, intenţia realizării în România a unor bancuri de testare pentru motoare EURO 6.
„Zonă privată şi-a continuat dezvoltarea şi aici, evident, grupul Dacia Renault este de departe unul dintre liderii importanţi, o societate fundamentală pentru economia României şi, dacă vreţi, şi psihologic este atât de importantă. Nimeni nu-şi poate imagina România fără Dacia”, a declarat Ponta luni, la sediul Autorităţii de Management pentru POS „Creşterea competitivităţii economice”, cu ocazia semnării a şase contracte de finanţare propuse de Polul Auto Muntenia, din care face parte şi Dacia Renault.
Dintr-o altă perspectivă, s-ar economisi 30 de euro/vehicul dacă ar exista autostrada de la Mioveni la Arad. Declaraţia aparţine directorului general al Dacia, Nicolas Maure.
„Este foarte important pentru noi să avem acces cât mai facil către frontiera din Arad şi este o prioritate pe care am comunicat-o Guvernului. Conform calculelor noastre, am economisi 30 de euro pe vehicul dacă ar exista autostradă (de la fabrică la graniţă, n.r.). În acelaşi timp, putem spune că 30 de euro nu sunt nici mult, nici puţin, există şi alte elemente de luat în calcul pentru competitivitatea noastră, iar deocamdată vorbim despre costurile salariale, care trebuie menţinute la un anumit nivel, pentru că altfel uzina din Tanger (Maroc), care este o uzină nouă, devine din ce în ce mai performantă şi poate fi pusă în comparaţie cu cea din Mioveni. Noi ne dorim ca uzina din Mioveni să rămână în faţa celei din Tanger”, a declarat Maure, luni, în cadrul unei conferinţe de presă.
El a afirmat că grupul francez Renault nu are deocamdată intenţia de a părăsi România, unde este prezent de 15 ani, dar pe de altă parte, în contextul în care fabrica din Maroc devine din ce în ce mai competitivă, este important ca România să-şi păstreze la rândul ei competitivitatea pentru a putea exporta către pieţele din vestul Europei.
Preşedintele Traian Băsescu a avertizat în urmă cu ceva timp că nefinalizarea Coridorului IV paneuropean de transport va duce la pierderea asamblării de la Piteşti, la uzinele Dacia, care extinde uzina din Maroc.
Producătorul auto are în prezent un flux rutier zilnic de 350 de camioane dinspre Mioveni către graniţă şi invers, a mai spus directorul general pentru Dacia şi Renault România.
La conferinţa de presă, printre alţi invitaţi, a participat şi fostul preşedinte al Consiliului Judeţean Argeş Constantin Nicolescu (PSD). Reamintim că mandatul său a încetat recent prin ordin al prefectului, după ce Agenţia Naţională de Integritate a stabilit că se află în conflict de interese.