Delimitarea liniei de tramvai 1/10 de traficul auto general, APROBATĂ de consilierii GGMB

Consiliul General al Municipiului Bucureşti a adoptat, în şedinţa de miercuri, un proiect referitor la delimitarea liniei de tramvai 1/10 de traficul auto general, pe o lungime de 21,6 kilometri, valoarea investiţiei depăşind 6,2 milioane de lei.

‘Se aprobă documentaţia tehnico-economică – faza ‘Studiu de fezabilitate’ pentru obiectivul de investiţii ‘Delimitarea amprizei liniei de tramvai 1/10 faţă de traficul auto general”, prevede proiectul de hotărâre.

Finanţarea investiţiei va fi realizată din bugetul local al municipiului Bucureşti.

‘Lungimea totală a traseului liniei de tramvai 1/10 care poate fi separată de traficul auto general este de circa 21,6 km (lungime gard), exclusiv intersecţiile, zonele de acces şi zona peroanelor, conform planurilor aprobate în Comisia de circulaţie din cadrul PMB. Soluţia de delimitare a amprizei cu panouri de gard este similară cu soluţia de pe linia de tramvai 21, pe anumite tronsoane (bd. Timişoara şi şos. Viilor), separarea se va face cu stâlpişori omologaţi din poliuretan cu înălţimea de 750 mm, montaţi pe bordurile de separare a amprizei liniilor de tramvai de traficul auto existent în prezent’, se arată în raportul de specialitate al proiectului.

Lungimea traseului delimitat cu gard este de 19.580 de metri liniari. Traseul care va fi delimitat cu stâlpi flexibili are o lungime de 2.019 metri liniari. Valoarea totală a investiţiei (cu TVA) este de 6.281.261 de lei, din care lucrările de construcţii-montaj – 5.294.000 de lei, cu TVA. Studiul de fezabilitate a fost întocmit de RATB.

‘Circulaţia tramvaielor pe traseul liniei 1/10 este îngreunată de cea a autovehiculelor care pătrund pe ampriza liniei de tramvai, neputându-se asigura o frecvenţă de circulaţie constantă, conform graficelor stabilite. Aplicarea acestui tip de reglementare a circulaţiei rutiere contribuie la creşterea vitezei de exploatare a tramvaielor şi o frecvenţă mai bună de circulaţie a acestora, ceea ce este în beneficiul cetăţenilor. În cazul instituirii căii proprii pe un tronson de 21,6 km se obţine o viteză medie de exploatare de 15,83 km/h pentru linia 1 şi 16,09 km/h pentru linia 10, respectiv o capacitate de transport de 2.665 călători/oră şi sens pentru linia 1 şi 2.710 călători pe oră şi sens pentru linia 10, cu circa 20% mai mult decât în prezent’, se arată în raportul de specialitate.

Conform acestuia, va creşte numărul de călători şi s-ar obţine venituri suplimentare de peste 400.000 de lei pe lună.

RATB a solicitat printr-un document adresat PMB introducerea pe ordinea de zi a CGMB a proiectului privind delimitarea liniei de tramvai 1/10 de traficul auto general.

Regia menţionează că amplasamentul lucrărilor este următorul: tronson I – de la Piaţa Sudului până la Pasaj Obor, pe arterele Calea Văcăreşti şi şoseaua Mihai Bravu, tronson II – de la Pasajul Obor până la bd. Timişoara, pe arterele şos. Ştefan cel Mare, bd. Iancu de Hunedoara, bd. Vasile Milea până la bd. Timişoara, tronson III – de la bucla de întoarcere Romprim SA până la strada Şura Mare, pe şos. Olteniţei, tronson IV – pe bd. Timişoara, de la intersecţia cu bd. Vasile Milea până la intersecţia cu str. Răzoare, pe str. Constantin Istrati, de la intersecţia cu strada Progresului (Trafic Greu) până la intersecţia cu şos. Viilor şi pe şos. Viilor de la intersecţia cu strada Constantin Istrati până la intersecţia cu calea Şerban Vodă.

Sursa: Amos NEWS

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.